۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
استخدام ۳۰ هزار نفر از معلمان غیررسمی
معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

استخدام ۳۰ هزار نفر از معلمان غیررسمی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از معلمان غیررسمی را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم و با اخذ این مجوز پرونده استخدام ۸۸ هزار معلم غیررسمی بعد از ۲۰ سال بسته شد.

به گزارش بازار، قاسم احمدی لاشکی، افزود: از ۸۸ هزار معلم غیررسمی مشمول استخدام بیش از ۳۰ هزار نفر باقی مانده بودند که با اخذ این مجوز این دسته از معلمان نیز در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

وی تاکید کرد: بخشنامه استخدام این معلمان در یکی دو روز آینده به استان ها ابلاغ خواهد شد.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: هم اکنون همه معلمانی که از قبل از سال ۹۱ در مدارس دولتی فعالیت می کردند و طبق مصوبه مجلس مشمول استخدام بودند به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

وی گفت: استخدام در آموزش و پرورش از این به بعد از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی خواهد بود و هیچ معلمی خارج از این موارد به استخدام آموزش و پرورش درنخواهد آمد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش امسال ۲۰ هزار معلم را از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان جذب خواهد کرد.

احمدی لاشکی گفت: آموزش و پرورش از این به بعد هیچ تعهدی برای استخدام معلمان غیررسمی ندارد.

وی افزود: از ۶ هزار نفر از معلمانی که در آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش نشده اند نیز می توانند دوباره در آزمونی که در خرداد یا تیر برگزار می شود شرکت کرده و پس از کسب رتبه لازم به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

احمدی لاشکی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی ورودی قبل از ۹۲ که سوادآموز داشته و هم اکنون در سازمان نهضت سوادآموزی فعالیت دارند نیز مشمول استخدام خواهند شد اما آموزشیاران تک دوره غیرفعال مشمول استخدام نخواهند شد.

وی افزود: طبق تاکید آموزش و پرورش معلمان شاغل غیررسمی مشمول استخدام نیازی به ارایه سند مالی دریافت حقوق در سال های تدریس خود را نخواهند داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل ۴۰ هزار نفر از معلمان دانشسرایی اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری داشتیم مشکل بازنشستگی این معلمان نیز برطرف شد و معلمانی که قبل از اول مهر ۹۹ حکم کارگزینی برای آنها صادر شده و کسورات خود را پرداخت کرده بودند امسال بازنشسته خواهند شد.

احمدی لاشکی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان نیز افزود: این طرح هم اکنون در مجلس درحال بررسی است و این طرح مشمول معلمان رسمی و پیمانی و کارکنان مدرسه شامل مدیر و معاون می شود و مشمول خدمتگزاران مدرسه نخواهد شد.

وی گفت: در حال گفتگو با مجلس هستیم تا بتوانیم کارکنان اداری در ادارات آموزش و پرورش را هم مشمول طرح رتبه بندی قرار دهیم.

احمدی لاشکی افزود: پیگیر حل مشکلات سرایداران مدارس هم هستیم و پیشنهاداتی از طرف وزیر آموزش و پرورش به مراکز تصمیم گیرنده داده شده است تا بتوانیم حقوق و مزایای این افراد را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به موضوع معلمان خرید خدماتی، گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از معلمان خرید خدماتی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و در مناطقی که امکان استفاده از معلمان رسمی تمام وقت وجود ندارد به کارگیری شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: حقوق و مزایای این معلمان از ابتدای سال تحصیلی جاری افزایش داده ایم.
 

کد خبر: ۸۵٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha