۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
اشتغالزایی ۶۰ درصدی منطقه آزاد اروند از طریق گردشگری آبی
رئیس اتاق تعاون خرمشهر مطرح کرد؛

اشتغالزایی ۶۰ درصدی منطقه آزاد اروند از طریق گردشگری آبی

خرمشهر- منیعاوی، رئیس اتاق تعاون خرمشهر گفت: در صورتی که برای گردشگری آبی منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی اصولی انجام شود می‌توان ۶۰ درصد معظل بیکاری را رفع کرد.

زامل منیعاوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هفت ماه سال را می‌توان از ظرفیت‌های آبی استفاده کرد و این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران و گردشگران رغبت بیشتری از خود برای حضور در منطقه آزاد اروند نشان دهند.

وی گردشگری آبی را از زیرساخت‌های اصلی توسعه سایر شاخه‌های گردشگری در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: در بسیاری از مواقع شاهدیم که گردشگران داخلی از فضاهای آبی منطقه آزاد اروند بازدید می‌کنند اما ریالی از این سفر عاید جوامع محلی نمی‌شود و یا رقم آن بسیار ناچیز است که پیامد مثبتی در معیشت جامعه محلی ندارد.

رئیس اتاق تعاون خرمشهر برنامه‌ریزی اصولی را در راستای تقویت صنعت توریسم و توسعه پایدار مهم برشمرد و گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در تاسیسات آبی، ترغیب سرمایه‌گذاران و افزایش رقابت‌پذیری در صنعت گردشگری آبی منطقه آزاد اروند باید در دستور کار قرار گیرد.

منیعاوی با تاکید بر اینکه بخش اعظم اقتصاد منطقه آزاد اروند درون فضاهای آبی منطقه نهفته است، تصریح کرد: ضرورت دارد طرح‌های گردشگری آبی با هدف ایجاد الگوی اقتصادی جدید و پایدار در منطقه آزاد اروند اجرا ‌شود تا علاوه بر سیاست تفریح و آسایش برای خانواده‌ها، اشتغالزایی مطلوبی نیز انجام شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که برای گردشگری آبی منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی اصولی انجام شود می‌توان ۶۰ درصد معظل بیکاری منطقه را رفع کرد.

کد خبر: ۸۵٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha