۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
صادارت ۱۵۳۶ دلاری تعاونی‌های استان یزد
مدیرکل تعاون یزد خبر داد

صادارت ۱۵۳۶ دلاری تعاونی‌های استان یزد

یزد- سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر از صادرات هزار و ۵۳۶ دلاری شرکت‌های تعاونی استان یزد در سال گذشته داد.

به گزارش بازار، عماد تشکری در نشست خبری برخط با اصحاب رسانه استان یزد گفت: برای اولین سال است که افزایش حقوق کارگران بیشتر از میزان تورم کشور بود و امیدواریم دیگر مشکلات قشر کم توقع کشورمان حل شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی استان در سال گذشته دو درصد بیشتر از تعهد خود شغل ایجاد کرده اند، افزود: میزان تعهدات این دستگاه ها ۱۳ هزار و ۴۰۰ بود که موفق شدند ۱۳ هزار و ۷۲۳ شغل ایجاد کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: البته این به معنای عمل صد درصدی به تعهدات همه دستگاه ها نیست بلکه اکثر دستگاه ها تنها ۷۰ درصد تعهدات خود را عملی کردند و این آمار بالا ناشی از اشتغال آفرینی برخی دستگاه ها است.

تشکری با اشاره به فعالیت ۱۹۳ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی بالای ۵۰ نفر افزود: در واحدهای تولیدی بزرگ استان که دارای خانه بهداشت هستند، شاهد کمترین مشکل در این رابطه بوده‌ایم.

تشکیل ۵۷ تعاونی جدید در یزد
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هم اکنون سه هزار تعاونی در استان فعال بوده که ۱۰۰ هزار نفر در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند. ۵۵ درصد از تعاونی‌های استان در حوزه خدمات، ۳۵ درصد در بخش تولید و ۱۰ درصد نیز در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

تشکری از تشکیل ۵۷ تعاونی جدید در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: هزار و ۴۹۹ مورد نظارت بر تعاونی ها، ۲۷ مورد حسابرسی تعاونی ها، ۵۵ مورد رسیدگی به شکایت تعاونی‌ها و سه مورد کمک به توسعه تشکیل تعاونی‌های فراگیر و سهامی عام در سال گذشته به ثبت رسید.

وی میزان صادرات تعاونی‌های استان در سال ۹۹ را بیش از ۱۵۳ هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: در راستای اشتغال نیز ۲۶۲ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی پرداخت شده و تعداد ۶۷۵ طرح مورد تایید کمیته‌های نظارت قرار گرفته است.

تشکری با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: در سه ماه ابتدایی سال گذشته ۱۶ هزار نفر به دلیل بیکاری ناشی از تعطیلی واحدها ثبت نام کرده و ۱۳ هزار نفر از آنان واجد شرایط بیمه بیکاری شدند که بیمه بیکاری آنان توسط دولت پرداخت شد.

وی افزود: در ۹ ماهه باقیمانده سال گذشته، پنج هزار و ۲۹۳ نفر برای بیمه بیکاری به اداره کل مراجعه کردند که سه هزار و ۷۳۵ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شده و در حین حال طی همین مدت دو هزار و ۳۷ نفر قطع بیمه بیکاری شدند.

وجود ۲۹۱ تشکل کارگری در یزد
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سال گذشته هفت هزار و ۳۹۰ پرونده تسهیلات کرونایی به مبلغ دو هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال در سامانه کارا ثبت نام شدند که هفت هزار و ۲۶۸ پرونده با اشتغال ۱۸ هزار و ۵۳۴ نفر درخواست تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال به بانک‌ها و موسسات عامل معرفی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۹۷۸ متقاضی به مبلغ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال با اشتغال ۱۲ هزار و ۲۸۳ توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی تأکید کرد: در بخش مشاغل خانگی چهار هزار و ۲۳۴ مورد مجوز مشاغل خانگی مستقل ۵۱ مورد به صورت پشتیبان وجود دارد که به یک هزار و ۸۵۰ طرح برای ایجاد اشتغال دو هزار و ۲۱۸ جمعا به مبلغ حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

تشکری همچنین در این نشست خبری از وجود ۲۹۱ تشکل کارگری در استان، هشت هزار و ۵۶ مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های تولیدی در سال گذشته و کاهش ۲۴ درصدی حوادث کار در استان خبر داد.

کد خبر: ۸۵٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha