۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
فقر شدید مراتع خراسان جنوبی/ ذخیره سازی و تأمین علوفه خشبی
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

فقر شدید مراتع خراسان جنوبی/ ذخیره سازی و تأمین علوفه خشبی

بیرجند- رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره فقر بسیار شدید مراتع استان در سال جاری گفت: در راستای رفع مشکلات دامداران تأمین علوفه خشبی را در دستور کار داریم.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی عنوان کرد: با توجه به نظرات کارشناسان، کمبود بارندگی در نیم قرن گذشته بی سابقه بوده است که در همین راستا با فقر بسیار شدید مراتع روبه رو هستیم.

وی بیان کرد: دولت با توجه به تمام محدودیت ها و تحریم ها در راستای رفع مشکلات دامداران و تولیدکنندگان در حد توان کمک های می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به نهاده های دولتی گفت: اما ۷۰ درصد نیاز حجمی دام از طریق علوفه های داخلی تأمین می شود که در راستای رفع مشکلات دامداران تأمین علوفه خشبی را در دستور کار داریم.

به گفتۀ وی با بسیج امکانات از تمام تشکل ها و دامداران درخواست کرده ایم که در ذخیره سازی و تأمین علوفه خشبی همکاری کنند که برای ۱۲ ماه این ذخیره سازی وجود داشته باشد.

قوسی اضافه کرد: همچنین با دامپزشکی استان همکاری داریم تا در زمینه واکسن و مکمل های غذایی دام مشکلی ایجاد نشود و به دامداران خسارتی وارد نشود.

کد خبر: ۸۵٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha