۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
جدول خسارت ایرلاین ها روی میز وزیر راه| پروازها به هند هفته ای یک بار و با ۳۰ مسافر بود
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی خبر داد

جدول خسارت ایرلاین ها روی میز وزیر راه| پروازها به هند هفته ای یک بار و با ۳۰ مسافر بود

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از تهیه جدول خسارت ایرلاین ها و ارائه آن به وزیر راه خبر داد و گفت: پروازها به هند هفته ای یک پرواز و با ۳۰ مسافر تا اطلاع ثانوی متوقف است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا بخشنامه توقف پروازها به هند و پاکستان به ایرلاین ها ابلاغ شده است؟ گفت: توقف پروازها به هند از شب گذشته با ابلاغ بخشنامه به ایرلاین ها اجرایی شده است و هیچ گونه پروازی قرار نیست به دو کشور هند و پاکستان انجام شود.

پرواز ایرلاین ها به کشور هند هفته ای یک پرواز و آن هم با تعداد مسافر اندک حدودا ۳۰ تا ۴۰ نفری صورت می گیرد و تا اطلاع ثانوی این پروازها متوقف است

وی با بیان اینکه پرواز ایرلاین ها به کشور هند هفته ای یک پرواز و آن هم با تعداد مسافر اندک حدودا ۳۰ تا ۴۰ نفری صورت می گیرد و تا اطلاع ثانوی این پروازها متوقف است تاکید کرد: این ابلاغیه با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است و تا زمانی که بخشنامه جدیدی ابلاغ نشود پرواز مستقیم به هند را نخواهیم داشت.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که توقف پروازها به انگلیس زمان زیادی نبرد که متوقف شد آیا احتمال دارد که پروازها به هند نیز دوباره بعد از مدتی از سر گرفته شود؟ گفت: همانطور که گفتم این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است و با پروازهایی که به انگلستان صورت می گیرد متفاوت است.

وی افزود: در حال حاضر و از هفته گذشته پروازها به انگلیس مجددا از سر گرفته شده است و این پروازها با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حال انجام است. 

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز ایران ایر پروازهای مستقیم خود را به انگلستان انجام می دهد اما اینکه بخواهیم تعداد مسافران به انگلستان را تخمین بزنیم چقدر است تا حدودی با کشور هند متفاوت خواهد بود. البته تعداد مسافران در مسیر رفت با تعداد مسافران در مسیر برگشت متفاوت است. 

وی با بیان اینکه برخی از خانواده های ایرانی در انگلیس دچار مشکلات مالی هم شده بودند و به دلیل عدم پروازها به ایران و بالعکس دچار مشکلاتی شده بودند اظهار داشت: تمام پروازهایی که ایران ایر به انگلستان انجام می دهد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات برطرف شود تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

هنوز میزان خسارت ایرلاین ها از بابت عدم پروازها برای سال ۹۹ کامل و نهایی نشده است. البته برای شش ماهه اول سال ۹۹ این جدول آماده شده و به وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارش میزان خسارت ایرلاین ها تهیه و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است؟ گفت: هنوز میزان خسارت ایرلاین ها از بابت عدم پروازها برای سال ۹۹ کامل و نهایی نشده است. البته برای شش ماهه اول سال ۹۹ این جدول آماده شده و به وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است. جدول نهایی سال ۹۹ از بابت این خسارت ها هنوز نهایی نشده است.

میزان خسارت به ایرلاین ها در ۶ ماه نخست پارسال ۲ هزار میلیارد تومان
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود در شش ماهه اول سال ۹۹ میزان خسارت به ایرلاین ها ۲ هزار میلیارد تومان بوده است؟ گفت: تا حدودی این درست است اما میزان دقیق آن را در حال حاصر حضور ذهن ندارم. برای تهیه گزارش نهایی از بابت میزان خسارت به ایرلاین ها در سال ۹۹ در حال انجام کار هستیم و بزودی تهیه خواهد شد. وزارت راه و شهرسازی جدول خسارت ایرلاین های داخلی را دریافت کرد.

با توجه به اعلام وزارت بهداشت در خصوص ویروس جهش‌یافته کرونا در هند و مصوبه ستاد ملی کرونا بلافاصله با دستور وزیر راه و شهرسازی تمام پروازهای بین ایران و هند تعلیق شد.

شهرام آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است که ممنوعیت پذیرش مستقیم و غیرمستقیم از مبدأ هند به کشورمان ابلاغ شده است و با هدف افزایش همکاری با وزارت بهداشت، این دستورالعمل ابلاغ شده است و نظارت بر سفرهای زمینی بین ایران و پاکستان تا اطلاع ثانوی تشدید خواهد شد.

کد خبر: ۸۵٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha