۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
جزئیات دریافت کارت‌ اعتباری سهام عدالت؛ اگر نیاز ندارید آن را دریافت نکنید
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جزئیات دریافت کارت‌ اعتباری سهام عدالت؛ اگر نیاز ندارید آن را دریافت نکنید

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره سهام عدالت لرستان ضمن تشریح جزئیات دریافت کارت‌ اعتباری سهام عدالت گفت: توصیه ما این است اگر مردم واقعاً نیازی ندارند، این کارت‌ها را دریافت نکنند.

حسین امینی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به کارتهای اعتباری سهام عدالت، اظهارداشت: این کارت‌های اعتباری، قابلیت نقدشوندگی ندارند و فقط امکان خرید از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد را دارند، همچنین کارتها تا یک ماه بدون بهره هستند و بعد از آن به یک وام ۱۸ درصد سه ساله تبدیل می‌شوند.

وی افزود: اقساط این وام برای کارت‌های ۱۴ میلیون‌تومانی، ۴۶۰ هزار تومان و برای کارت‌های هفت میلیون تومانی ماهیانه ۲۳۰ هزار تومان است؛ توصیه ما این است اگر مردم واقعاً نیازی ندارند، این کارت‌های اعتباری را دریافت نکنند.

بلاتکلیفی سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کردند
رئیس هیئت مدیره سهام عدالت استان لرستان ادامه داد: قرار بود سهام عدالت یک درآمد پایدار برای سفره مردم باشد نه اینکه به یک خوار و بار خانواد تبدیل شود که مردم برای یک شب از آن خرید کنند و بخورند؛ ضمن اینکه بهره این وام بانکی هم بسیار بالاست.

امینی‌خواه تصریح کرد: دریافت کارت‌های اعتباری برای همه افرادی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، امکان‌پذیر است و مردم تا زمانی که این وام‌ها را تسویه نکند، نمی‌توانند بقیه سهام‌شان را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه در رابطه با وضعیت افرادی که سهامشان را آزاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه از آبان ماه تاکنون سایت فروش بسته شده است و چون دولت با عجله بحث معاملاتی شدن را آغاز کرد، تاکنون کسانی که سهامشان را مستقیم کرده‌اند و در اختیار خودشان است، عملاً نمی‌توانند هیچ کاری با سهام خود انجام دهند و فقط به‌صورت اسمی مالک آن هستند.

رئیس هیئت مدیره سهام عدالت استان لرستان ادامه داد: این یکی از انتقاداتی است که به دولت وارد است چون در آن زمان دولت، انتخاب کنندگان روش مستقیم سهام عدالت را مالک و اختیار دار سهامشان می‌خواند ولی از آبان ماه به بعد این افراد حتی نمی‌توانند سهامشان را بفروشند ولی غیرمستقیم‌ها می‌توانند تا ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

کد خبر: ۸۵٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha