۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
راهکارهای پیشنهادی برای نجات بازار سرمایه
توسط کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

راهکارهای پیشنهادی برای نجات بازار سرمایه

در آستانه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه با صدور بیانیه‌ راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام و خروج از بحران کنونی ارائه کردند.

به گزارش بازار، محمد نصر ابادی کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیشنهاد نامه‌ای توسط فعالان بورس خطاب به سران قوا، ۸ راهکار عملی برای بازگشت مجدد اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار بورس و تامین نقدینگی جهت بهبود وضعیت معاملات بازار به تعدادی از بند های این نامه اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد عموما ناظر بر اقدامات در حوزه بازار سرمایه است که در چند حیطه دسته بندی می شود که یکی از مهمترین آن مالیات است.

وی افزود: وقتی شخصی اقدام به فروش سهم خود می کند بصورت خودکار مالیات فروش از حساب شخص برداشته می شود که گفته شده بازار سرمایه مانند دیگر بخش‌های اقتصاد با اندکی تاخیر مالیات را پرداخت کند. می‌دانید بابت فروش هر سهم، سرمایه‌گذار نیم درصد ارزش معامله را به عنوان مالیات پرداخت می‌کند. پیشنهاد این است که این نیم درصد به نام دولت در صندوق تثبیت بازار سرمایه سرمایه‌گذاری شده و با وجوه آن برای خرید سهام ارزنده بازار اختصاص یابد.

وی تصریح کرد :هر زمان بازار سرمایه به وضعیت طبیعی بازگشت، سهام این صندوق به ارزش روز (که قطعا بالاتر از قیمت های امروز خواهد بود) فروخته شده و به حساب سازمان امور مالیاتی برگردد.

این کارشناس بازار سرمایه به دیگر بنده های پیشنهادی اشاره کردو در خصوص سیاست های تشویقی گفت: قانون اجرا شود و برای شرکت های تولیدی تعدیل نرخ بانکی در نظر گرفته شود و ساز و کارهایی که مربوط به قانون تجارت است فرصت کافی برای بعد از سال مالی ۴ ماه و برگزاری مجامع ۸ ماه پرداخت تا شرکت ها معطل نشوند.

کد خبر: ۸۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha