۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
فرآیند جذب سرمایه‌گذار در صنعت نساجی زنجان تسهیل می‌شود/ اشتغال ۵ هزار نفر
رئیس خانه صنعت زنجان:

فرآیند جذب سرمایه‌گذار در صنعت نساجی زنجان تسهیل می‌شود/ اشتغال ۵ هزار نفر

زنجان- نباتچیان، رئیس خانه صنعت زنجان با بیان اینکه فرآیند جذب سرمایه گذار در صنعت نساجی استان تسهیل می‌شود، گفت: در راستای تحقق شعار سال باید دولت حمایت جدی از صنعت نساجی داشته باشد.

سید سجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به قانون مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور بلایی که بر سر استان زنجان آورد سر هیچ استانی نیامده است. 

وی اظهار کرد: قانون مشاغل سخت و زیان آور باعث شده تا نیروهای انسانی ماهر و زبر دست و متخصص در حوزه صنعت نساجی در استان بازنشسته شده و علاوه بر اینکه از تامین اجتماعی حقوق گرفتند بلکه در جای دیگر هم استخدام شدند و جای جوانان دیگری را هم گرفتند. 

رئیس خانه صنعت زنجان گفت: قاچاق کالا و ورود بی‌رویه کالاهای خارجی به مناطق آزاد و ویژه، فعال نبودن تشکل‌ها و انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک از مشکلات واحدهای تولیدی در استان است.

نباتچیان تاکید کرد: همچنین کیفیت پایین مواد اولیه با مشکل نژاد پنبه و تولید سنتی، سختگیری در بازرسی و شاخص‌های ارزیابی سختی کار در حوزه صنعت نساجی، تخصیص دیر هنگام ارز به واحدها جهت واردات مواد اولیه و مشکلات ثبت سفارش و تعلل در فرآیندهای سرمایه‌گذاری کشور برای احداث واحدهای تولیدی پوشاک از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی در استان می باشد. 

وی با بیان اینکه صنعت نساجی به سرمایه‌گذار نیاز دارد و توسعه صنعت نساجی در استان زنجان نیاز به حمایت و توجه جدی دولت دارد، ابراز داشت: این استان در بحث اشتغالزایی در صنعت نساجی موقعیت خوبی دارد و باید دولت مشکلات و موانع بر سر راه توسعه صنعت نساجی را رفع کند. 

رئیس خانه صنعت زنجان با بیان اینکه  طی سالجاری فرآیند جذب سرمایه گذار در صنعت نساجی زنجان تسهیل می شود، گفت: در راستای تحقق شعار سال باید بخش دولتی حمایت لازم از سرمایه گذاران را داشته باشد چرا که مقام معظم رهبری بر تقویت تولید بسیار تاکید دارند. 

نباتچیان افزود: در استان زنجان بیش از پنج هزار نفر در صنعت نساجی فعالیت می کنند که با رفع موانع و مشکلات اشتغال در این بخش ارتقا می یابد.

کد خبر: ۸۵٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha