۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
حجم سفره‌های زیر زمینی آب در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

حجم سفره‌های زیر زمینی آب در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

شهرکرد- ابراهیمی، رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش‌ها در این استان، گفت: حجم سفره‌های زیر زمینی آب کاهش یافته است.

عطا الله ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به  اینکه حجم سفره‌های زیر زمینی آب در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت، اظهار داشت: بارش ها در چهارمحال و بختیاری طی زمستان سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و این امر موجب کاهش حجم آب های زیر زمینی شده است.

وی گفت: حرکت در مسیر کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری با توجه به کاهش منابع آب یک ضرورت است و این مهم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب در استان ضروری است و باید کشت گیاهان با نیاز آبی پایین جاگزین کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا شود.

ابراهیمی عنوان کرد: توسعه سیستم های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری یک اولویت در راستای صرفه جویی در مصرف آب و حفظ اشتغال پایدار بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند، اظهار داشت: توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این استان دارد.

کد خبر: ۸۴٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha