۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
وجود ۴۹ هزار کلنی زنبور عسل در خراسان جنوبی/کوچ بهاره آغاز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

وجود ۴۹ هزار کلنی زنبور عسل در خراسان جنوبی/کوچ بهاره آغاز شد

بیرجند- قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود ۴۹ هزار کلنی زنبور عسل در استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل گل دهی زرشک، ۶۴۰ زنبوردار به مناطق زرشک خیز منتقل می شوند.

غلامرضا قوسی در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در پرورش زنبور عسل بیان کرد: خراسان جنوبی با داشتن محصولاتی مانند زرشک و عناب ظرفیت خوبی در پرورش زنبور عسل و تولید محصولی با کیفیت دارد. 

وی با اشاره به عسل تولیدی عناب و زرشک بیان کرد: زنبورداران استان از اوایل خرداد ماه، کلنی ها را به نقاط دارای گل عناب انتقال می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود ۴۹ هزار کلنی زنبور عسل در استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد کلنی مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی از آغاز کوچ بهاره زنبورها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فصل گل دهی زرشک، ۶۴۰ زنبوردار خراسان جنوبی به مناطق زرشک خیز اعم از درمیان، القورات بیرجند و زیرکوه منتقل می شوند.

قوسی ادامه داد: در راستای همکاری کشاورزان در امر استقرار کندوهای زنبور عسل در کنار باغات به کشاورزان اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه از مرداد ماه برخی از کلنی ها به خارج از استان منتقل می شوند، گفت: عسل زرشک در این خطه کویری اوایل خرداد و عسل عناب هم تیرماه برداشت می شود.

کد خبر: ۸۴٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha