۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
ورود واکسن کرونا توسط شرکت‌های دارویی با نظارت وزارت بهداشت
عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد

ورود واکسن کرونا توسط شرکت‌های دارویی با نظارت وزارت بهداشت

میرمحمدی، رییس کمیته تجهیزات پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واکسن کرونا صرفا باید توسط وزارت بهداشت و با نظارت این وزارتخانه و از طریق شرکت‌های مجوزدار و دارای پروانه و صلاحیت وارد شود.

به گزارش بازار، سید جلیل میرمحمدی میبدی در واکنش به طرح مباحثی در مورد پولی شدن واکسن کرونا برای افراد غیراولویت دار گفت: بخش قابل توجهی از جامعه می‌توانند پول واکسن را پرداخت کنند البته که باید دولت واکسن رایگان را در اختیار اقشار محروم و مستضعف و دهک‌های پایین جامعه قرار دهد.
 
وی ادامه داد: همچنین باید برای کادر بهداشت و درمان و افرادی که ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی دارند واکسن رایگان تامین و تزریق شود، لذا در مجموع می‌توان گفت که مبلغ ۲۴۰ هزار تومان جهت خرید واکسن حداقل برای ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه دست یافتنی است و آن‌ها امکان چنین کاری را دارند پس لزومی ندارد که چنین باری به دولت و بیت المال تحمیل شود.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مهم‌تر از پرداخت هزینه واکسن آن است که چه کسی می‌خواهد واکسن را وارد کشور کند؟ آیا این افراد واکسن واقعی وارد می‌کنند و شرایط نگهداری آن را رعایت می‌کنند؟ آیا این که قیمت خریداری شده واکسن واقعی است؟ به نظر بنده واکسن کرونا صرفا باید توسط وزارت بهداشت و با نظارت این وزارتخانه و از طریق شرکت‌های مجوزدار و دارای پروانه و صلاحیت وارد شود، سازمان غذا و دارو هم نظارت جدی داشته باشد مثل همان روندی که برای واردات دارو صورت می‌گیرد. نباید اجازه دهیم کسانی که صلاحیت ندارند واکسن وارد کنند.
 
میرمحمدی در پایان تصریح کرد: اخیرا شنیده ام که فلان مجموعه با کارگر زیاد می‌خواهد واکسن وارد کرده و به کارگران خود تزریق کند و یا مجموعه دیگر هم قصد این کار را دارد این روند بسیار خطرناکی است، لذا مهم‌ترین مطالبه آن است که واکسن توسط اهل آن وارد شود.

کد خبر: ۸۴٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha