۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
مجوز ایجاد صنایع پر آب در استان سمنان داده نمی‌شود
استاندار سمنان :

مجوز ایجاد صنایع پر آب در استان سمنان داده نمی‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه مشکل آب یکی از بزرگترین معضلات تولید در استان است، گفت: مجوز ایجاد صنایع پر آب داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر عصر پنجشنبه در نشست گفتگوی بین بخش خصوصی و دولتی در استانداری سمنان با بیان اینکه  به هیچ عنوان، امروز و با شرایط فعلی استان، مجوز استقرار صنایعی که نیاز به آب فراوان دارند داده نمی شود، تاکید کرد: با این حال پیگیری ها برای تامین آب در استان از چندین مجرا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع‌ جدی تولید و توسعه در استان، مساله تامین‌آب است، ابراز داشت:  انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی یکی از این ‌موارد است که درباره آن پیگیری از مجاری مختلف انجام می شود.

استاندار سمنان با اشاره به استفاده از پساب برای صنایع، تاکید کرد: مبحث استفاده از پساب نیز توسط شهرداری سمنان در حال انجام بوده که لازم است در این خصوص تسهیل و تسریع شود.

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه از ۱۹ مصوبه این شورای در سال گذشته، ۱۲ مورد تحقق یافت، گفت: ۱۰ مصوبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با ویژگی کشوری پیشنهاد شده که دو مورد تاکنون به تصویب کشوری رسیده است.

جمعه ای با بیان اینکه مشکلات امروز تولید و موانع پیش پای صنایع در سطح استان باید برداشته شوند، تاکید کرد: یکی از مسائل بخش خصوصی و تولیدی استان تعیین تکلیف واحدهای تملیکی توسط بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه مسائل محیط زیستی، بوروکراسی و .. از دیگر موانع تولید است، تاکید کرد: مشکلات حوزه کسب و کار، تعهدات ارزی، تأمین آب به عنوان دغدغه اصلی صنعت در استان از مهمترین موضوعات حول محور تولید هستند.

کد خبر: ۸۴٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha