۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
بازدید فرمانده سازمان بسیج از پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومین حاشیه چابهار

بازدید فرمانده سازمان بسیج از پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومین حاشیه چابهار

سلیمانی، فرمانده سازمان بسیج با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در برابر مردم که از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند بی تفاوت باشیم از پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومین حاشیه چابهار بازدید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج، سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ضمن بازدید از منطقه زاغه نشین میرآباد چابهار، از پروژه ۱۰۰۰ واحدی ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه چابهار بازدید کرد.
سردار سلیمانی در حاشیه این بازدید با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و اینکه ما نمی‌توانیم در برابر این مردم عزیز که از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند بی تفاوت باشیم گفت: یکی از بدیع ترین اقدامات برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت تشکیل جمهوری اسلامی است اما عده ای داخل کشور می‌خواهند این اتفاق نیافتد و جمهوری اسلامی موفق نشود.

وی افزود: این اتفاقاتی که می‌بینید در اطراف چابهار و زابل و زاهدان می‌افتد که استان سیستان و بلوچستان بیشترین حجم حاشیه نشینی را دارد این همان پدیده ای است که درباره آن با شما صحبت می‌کنم. 

وی با اشاره به تفاوت حاشیه نشینی در دیگر شهرها با استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: چطور ما بپذیریم که این از ویژگی های جمهوری اسلامی است در صورتی که در بیشتر شهرهای ما حاشیه نشینی به این حجم که در سیستان و بلوچستان نمود دارد مشهود نیست؟ این جزو مسیر جمهوری اسلامی نبوده و عده ای میخواهند این را به جمهوری اسلامی بچسبانند.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم در برابر این مردم که از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند بی تفاوت باشیم ما بعنوان یک مسلمان در قبال این عزیزان احساس مسئولیت می‌کنیم. احساس مسئولیت ما هم از دو جهت است یک جهت اینکه ما مسلمانیم و یک جهت هم اینکه ما مسئول و خدمتگذاریم.

سردار سلیمانی رفع مشکل حاشیه نشینی را نیازمند عزمی جدی دانسته و گفتند: می‌توان به راحتی این مشکل که به واقع از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری نیز می‌باشد را مرتفع کرد. اما متاسفانه برخی از مسئولین این دغدغه و عزم را ندارند.

سردار سلیمانی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند که بسیج پاره تن مردم است و هرگز مصالح کشور را فراموش نکنید ما میخواهیم تصمیم بگیریم نه تنها این ۱۰۰۰ واحد بلکه تمام حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان را حل کنیم و تنها از دولت تقاضا داریم که زمین و مجوزات لازم را در اختیار ما قرار دهد تا ما این امر مهم را شروع کنیم.وی با بیان ویژگی های پروژه ۱۰۰۰ واحدی چابهار افزود این پروژه ۱۰۰۰ واحدی قرار است یک الگوی انقلابی از مدیریت حاشیه نشینی در تمام پیوست های عمرانی، سیاسی، فرهنگی و... باشد.

در انتها سردار سلیمانی از سازمان بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج به عنوان مجری این طرح تشکر و قدردانی کردند.

پروژه ۱۰۰۰ واحدی حاشیه چابهار یکی از پروژه های محرومیت زدایی بسیج بوده که با ایجاد تفاهم نامه ای ما بین شرکت بازآفرینی شهری و سازمان بسیج مستضعفین شروع به کار کرده است و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان کارفرما، سازمان بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیح به عنوان مجری طرح معرفی شده اند. مساحت کل این پروژه ۳۶ هکتار و مساحت کل واحدهای مسکونی برابر با ۶۰ هزار متر مربع می‌باشد که امید می‌رود این پروژه تا ۶ ماه آینده آماده بهره برداری باشد

کد خبر: ۸۴٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha