۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
سرعت کند احیای صنعت حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۱
پیش بینی «یاتا» تغییر کرد؛

سرعت کند احیای صنعت حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۱

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد به دلیل سرعت کم واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ پیش بینی خود را درباره احیای صنعت حمل و نقل هوایی تغییر داده است.

به گزارش بازار، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) روز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل سرعت کم واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ و عدم ریسک پذیری دولتها، حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۱ کم سرعت‌تر از آنچه این انجمن پیش بینی کرده بود، به حالت عادی بازخواهد گشت.

یاتا پیش بینی کرده است که میزان ترافیک هوایی در سال جاری به ۴۳ درصد قبل از شیوع کووید ۱۹ برسد. پیش بینی این انجمن در ماه دسامبر ۵۱ درصد بود.

همچنین یاتا اعلام کرده است میران ضرر و زیان در بخش حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۲۱ به رقم ۴۷.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. هر چند این پیش بینی نسبت به کسری ۱۲۶.۴ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ بهتر است، ولی یاتا همچنان پیش بینی می‌کند که شرکت‌های هوایی در سال جاری نیز همچنان به کمک‌های دولتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود محتاج باشند.

ویلی والش (Willie Walsh)، مدیر کل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی همچنین گفت:”این بحران طولانی‌تر و عمیق‌تر از آنچه که پیش بینی شده بود، می‌باشد“.

بر اساس پیش بینی‌های یاتا، احیای صنعت هوایی در همه جای دنیا به یک شکل نخواهد بود. برای مثال پروازهای داخلی در آمریکا و چین در سال ۲۰۲۱ رشد بالایی خواهند داشت در حالیکه در اروپا نسبت به سال ۲۰۱۹، تنها یک سوم پروازها احیا خواهند شد.

کد خبر: ۸۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha