۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
تورم ۶۳.۵ درصدی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در فروردین
مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم ۶۳.۵ درصدی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در فروردین

مرکز آمار ایران از تورم نقطه به نقطه ۶۳.۵ درصدی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار، در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، روغن‌ها و چربی‌ها با ۱۰۹.۳ درصد، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه را داشتند و شیر، پنیر و تخم مرغ با ۷۷.۴ واحد درصد، در رتبه بعدی قرار دارند.

همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه (نوشابه‌های غیر الکلی) در فروردین امسال ۷۵.۱ درصد است و گوشت قرمز و گوشت ماکیان نسبت به فروردین سال گذشته تورم ۷۳.۲ درصدی داشتند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها تورم نقطه به نقطه ۷۲.۸ درصدی در فروردین امسال داشتند و شکر، مربا، عسل، شکلات و شرینی (قند و شکر و شیرینی‌ها) تورم ۷۱.۵ درصدی داشتند.

ماهی‌ها و صدف‌داران نیز تورم ۷۰.۵ درصدی را در فروردین امسال به خود اختصاص دادند.

خوراکی‌ها ۶۲.۹ درصد، نان و غلات ۶۳.۲ درصد، میوه و خشکبار ۶۲..۵ و سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات) ۳۰.۴ درصد در فروردین امسال تورم نقطه به نقطه داشتند.

در بخش دخانیات در فروردین امسال تورم نقطه به نقطه‌ای ۴۷.۹ دهم درصد را شاهد بودیم و در بخش پوشاک و کفش نیز ۵۵.۶ دهم درصد تورم داشتیم.

همچنین در بخش مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها تورم نقطه‌ای ۲۹.۸ دهم درصد را در فروردین شاهد بودیم و مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آن‌ها تورم نقطه‌ای ۷۱/۳ درصدی داشتند.

در بخش خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی ۵۹.۲ درصد تورم نقطه به نقطه داشتیم و در بخش آب، برق و سوخت ۲۰.۴ درصد تورم نقطه‌ای را شاهد بودیم.

بر اساس اعلام مرکز آمار، در بخش بهداشت و درمان تورم نقطه به نقطه در فروردین امسال ۴۴.۳ دهم درصد بود و بخش حمل و نقل تورم نقطه‌ای ۵۶.۳ دهم درصد را به خود اختصاص داد.

همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال تورم نقطه به نقطه بخش ارتباطات ۱۹.۴ درصد، بخش تفریح و فرهنگ ۶۱.۷ درصد، بخش آموزش ۲۳ درصد، هتل و رستوران ۵۸/۱ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۵۳.۴ درصد بود.

همچنین تورم سالیانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در فروردین امسال ۴۳.۶ درصد بود که در این بخش میوه و خشکبار با ۵۴.۹ درصد و گوشت قرمز و گوشت ماکیان با ۳۲/۹ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین تورم سالیانه را در فروردین امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشتند.

نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به فروردین امسال در بخش خوراکی‌ها ۴۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود و نان و غلات تورم سالیانه ۵۱.۲ درصدی را به خود اختصاص داد.

گوشت قرمز، سفید و فراورده‌های آن‌ها تورم سالیانه ۳۲.۹ درصدی را در فروردین امسال تجربه کرد و ماهی‌ها و صدف‌داران نیز تورم ۳۸.۱ درصدی را به خود اختصاص دادند.

شیر، پنیر و تخم مرغ در فروردین امسال دارای تورم سالیانه ۵۳.۴ درصدی بودند و روغن‌ها و چربی‌ها ۵۳.۱ درصد و سبزیجات نیز ۳۵.۶ درصد در فروردین امسال تورم سالیانه داشتند.

تورم سالیانه فروردین امسال در بخش شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۴۵.۵ درصد و در بخش چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه ۵۰.۷ درصد بود.

همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار بیشترین نرخ تورم سالیانه فروردین امسال مربوط به بخش حمل و نقل با ۶۵.۹ درصد بود و دخانیات ۳۹.۶ درصد، پوشاک و کفش ۴۱ درصد، مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها ۲۶ درصد، اجاره مسکن ۲۸ درصد، مبلمان و لوازم خانگی و نگهداری آن‌ها ۵۰.۲ درصد و بهداشت و درمان نیز ۳۱.۸ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل تورم داشتند.

تورم سالیانه بخش ارتباطات در فروردین امسال ۱۷.۷ درصد، تفریح فرهنگ ۴۵.۴ درصد، آموزش ۲۱.۸ درصد، هتل و رستوران ۳۳ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۴۰/۱ درصد بود.

مرکز آمار ایران اعلام کرد تورم ماهانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در فروردین امسال نسبت به ماه قبل ۲.۹ دهم درصد بود.
نرخ تورم ماهانه فروردین امسال در بخش نان و غلات ۱.۷ درصد، گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۵.۵ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۵.۸ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۳.۱ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۰.۲ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۲.۴ درصد، میوه و خشکبار ۵ درصد شکر، مربا، عسل و شکلات و شیرینی ۴ و نیم درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه ۳.۵ درصد نسبت به ماه قبل بود.

در فروردین امسال نرخ تورم ماهانه سبزیجات نسبت به ماه قبل منفی ۰.۲ درصد گزارش شده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم ماهیانه دخانیات در فروردین امسال ۱.۳ درصد، پوشاک و کفش ۳.۲، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها ۱.۳ درصد و اجاره مسکن ۱.۲ درصد بود.

همچنین نرخ تورم ماهانه فروردین امسال در بخش مبلمان و لوازم خانگی و نگهداری آن‌ها سه درصد، در بخش بهداشت و درمان سه و نیم درصد، حمل و نقل دو و نیم درصد، ارتباطات نیم درصد، تفریح و فرهنگ دو درصد، آموزش ۰.۹ درصد، هتل و رستوران ۶.۲ درصد و کالاها و خدمات متفرقه ۸ درصد بود.

کد خبر: ۸۴٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha