۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
تجهیز شرکت های فناوری به اطلاعات برای انعطاف پذیری بیشتر
«بازار» بررسی کرد

تجهیز شرکت های فناوری به اطلاعات برای انعطاف پذیری بیشتر

شرکتهای فناوری برای رسیدن به چابکی و انعطاف پذیری و در عین حال پیشرفت شان نیاز دارند به عواملی توجه کنند تا بتوانند در این مسیر از رقبای خود عقب نمانند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «دالاس اینوویتس» نوشتاری درباره عواملی که می تواند در چابکی و انعطاف پذیری شرکتهای فناوری تاثیر گذارد منتشر کرده است که در ادامه می توانید بخوانید:

چه عواملی می توانند تأثیرگذار اصلی در موفقیت صنعت فناوری در سال ۲۰۲۱ باشند؟ در حالی که رایانش ابری و هوش مصنوعی همچنان بر صنعت فناوری تسلط دارند، محاسبات لبه ای نیز خبرساز شده است. Deloitte در گزارش چشم انداز صنعت فناوری ۲۰۲۱ خود در مورد مزایای مختلف پردازش داده ها به صورت محلی و اینکه چگونه انتظار می رود مشارکت ها نقشی اساسی در تسریع رشد صنعت فناوری در سال ۲۰۲۱ بازی کنند، بینشی ارایه کرده است.

Deloitte سه فرصت کلیدی استراتژیک را که ممکن است سازمان های فناوری بخواهند در نظر بگیرند، هم برای کمک به بهبودی از بحران کووید ۱۹ و هم برای برای پیشرفت در آینده، بیان کرده است:

- تلاش مضاعف برای تحول دیجیتال، با تأکید بر بهبود زیرساخت های ابر، قابلیت تجزیه و تحلیل داده ها، امنیت سایبری و تحول مدل تجاری.

- تغییر جهت و نیروی مجدد نیروی کار برای بهینه سازی قابلیت های کار از راه دور و استفاده کامل از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی (AI).

- بررسی مجدد مکان و چگونگی تولید با تمرکز بر بهبود شفافیت، تغییرپذیری و انعطاف پذیری.

- دوبرابر کردن تلاشهای تحول دیجیتال.

بسیاری از شرکت ها در مواجهه با فشارها و محدودیت های جدید در تلاشند تا چابکی، انعطاف پذیری واتوماسیون را افزایش دهند و به سمت کارها در زمان واقعی بیشتر بروند. تسریع در تلاش برای تحول دیجیتال می تواند به بهبود زیرساخت های ابری، قابلیت های تجزیه و تحلیل داده ها و امنیت سایبری کمک کند. از طرفی احتمالاً نیاز به تمرکز مجدد در تغییر مدل کسب و کار و توسعه اکوسیستم دارد. حال اقداماتی که شرکت ها در این زمینه می توانند انجام دهند عبارتند از:

 - تحول دیجیتال خود را امروز با تمرکز بر وظایفی که می توانند به طور موثر و کارآمد انجام دهند، شروع کنند. سپس، توسعه فناوری های پیشرفته دیجیتال مانند هوش مصنوعی، را بر روی این موارد در نظربگیرند.

- برای ایجاد اعتماد به نفس در مشتریان و مطابقت با مقررات، داده های خود را درک کنند- اینکه در کجا هستند، چه چیزی، چه کسی را پوشش می دهد و چگونه از آن محافظت و استفاده می شود.

- شرکای کانال را توسعه دهند و از سرور ابری XaaS بهره ببرند.

- افرادی را که می توانند به عنوان «مترجم» بین آنچه یک تجارت می خواهد و فناوری واقعاً می تواند ارائه دهد جذب کنند و توسعه دهند.

تغییر جهت و مهارت نیروی کار
نیروهای کار با شیفتها و چالشهای متعدد اخیر روبرو شده اند و  از طرفی درباره چگونگی تعامل مردم و کار تعریف جدیدی ارائه داده میشود. شرکت های فناوری به طور فزاینده ای از قابلیت های کار از راه دور استفاده و و در عین حال شرکت های دیگر را قادر به انجام چنین کاری می کنند. به نام بهبود کارایی، شرکت های بیشتری همچنین از فناوری های هوش مصنوعی و اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) استفاده می کنند، هم برای ساده سازی وظایف و هم برای افزایش توانایی ها. همچنین کارمندانی که آنها احتمالاً به حمایت و فرصت های بیشتری نیاز دارند. حال اقداماتی که باید  از سوی شرکت ها انجام شود در ادامه ارایه شده است:

- با تمرکز بر فعالیت ها و ابتکارات که در وهله اول کارمندان را جذب خود و استعداد ها را بازسازی کنید.

- روش های همسویی و همکاری با نهادهای دولتی و مردم در مورد مسائل مهم اجتماعی را کشف کنید.

- با تغییر در شیوه های استخدام، از استخدام نیروی کار از راه دور استفاده کنید.

بررسی مجدد مکان و نحوه تولید
اختلال ناشی از همه گیری کووید ۱۹ آسیب پذیری بسیاری از شبکه های تأمین شرکت های فناوری را برجسته کرده است. برخی از آنها به دلیل عدم توانایی در تأمین مولفه های مهم در تأمین به دلیل افزایش تقاضا مشکل داشته اند شرکت های فناوری می توانند به طور بالقوه جابجایی و متنوع سازی امکانات تولیدی خود را جستجو کنند. آنها همچنین باید ضمن کاهش تأثیرات زیست محیطی، به بهبود شفافیت، انعطاف پذیری بپردازند. حال در این زمینه اقداماتی که شرکت ها می توانند انجام دهند چه مواردی است:

- برنامه های کسب و کارتان را براساس آموخته های اخیر به روز کنید. افزودن این برنامه ها را با موارد اطلاعاتی خودکار در نظر بگیرید، زیرا می تواند داده های در زمان واقعی و عملی را در مورد تأمین کنندگان ارائه دهد.

- همه رده های تأمین کنندگان را ارزیابی کرده و تعیین کنید که کدام یک شریک استراتژیک بلند مدت قابل اعتماد محسوب می شوند - همچون مواردی از لحاظ جایگزین کردن تأمین منابع داخلی، با به دلیل تنوع جغرافیایی.

برای کمک به مسئولیت مدیریت زنجیره تأمین و ریسک تولید، هیئت مدیره را درگیر کنید. هنگام طراحی محصولات جدید، انتخاب تأمین کننده جدید یا ساخت کارخانه جدید، بررسی کنید که اقدامات متنوعی برای تنوع بخشیدن به مراحل تولیدی شما، از جمله تهیه منابع چند منظوره و فروش سریع، انجام می شود. از آنجا که فناوری همچنان به عملکرد صنعت ادامه می دهد، اقداماتی که در بالا ذکر شد می توانند به پیشرفت شرکت ها در سال آینده کمک کنند.

کد خبر: ۸۴٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha