۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۹ شهر استان زنجان
گزارش خبری؛

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۹ شهر استان زنجان

زنجان- استان زنجان در تعداد ثبت‌نامی‌ها، تایید نهایی متقاضیان و تخصیص پروژه طرح اقدام ملی مسکن رتبه نخست را در کشور دارد و این طرح در ۱۹ شهر این استان اجرا می شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: مسکن همواره به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم بوده و برای داشتن آن هم بسیار تلاش می کنند ولی طی سالهای اخیر شاهد افت شدید قیمت مسکن در سطح کشور و به تبع در استان بودیم.

طی سال ۹۸ با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور دل خیلی از مردم فاقد مسکن و اقشار دهک پایین بسیار شد چرا که با این طرح مردم می توانند با آورده اندکی و تسهیلات دولتی صاحب مسکن شوند.

در این راستا از دی ماه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در کشور و به تبع در استان زنجان آغاز شد و افراد  با یک سری از شرایط که راه و شهرسازی اعلام کرده بودند در سامانه ثبت نام کردند و امروز بعد از یک و سال و نیم واجدین شرایط در استان زنجان با پالایشی که انجام شد دیگر به این باور رسیدند که خانه دار می شوند و مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود را واریز کردند.

طرح اقدام ملی مسکن نه تنها در اقتصاد استان موثر است بلکه در اشتغال هم بسیار موثر بوده و جلوی بیکاری را می گیرد. تولید مسکن یکی از وظایف مهم دولت است و باید زمین های مرغوب برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شود تا مردم هم رضایت لازم را داشته باشند، اجرای طرح اقدام ملی مسکن تحول بسیار خوبی را در بازار مسکن ایجاد کرده و جلوی قیمت های گزاف مسکن را گرفته و جلوی بسیاری از دلال بازی ها را می گیرد و بازار مسکن نفسی آرام را تجربه می کند.

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۹ شهر استان زنجان

طرح اقدام ملی مسکن از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید است و باید مشکلات فرا روی اجرای این طرح رفع شود. در سالجاری برای اجرای سریع اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان اولین جلسه شورای مسکن استان با ریاست استاندار برگزار شد. برای بررسی این موضوع عصر امروز چهارشنبه جلسه شورای مسکن استان زنجان در محل استانداری زنجان با حضور مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد.

زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور جایگاه خوبی دارد
استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه گزارش ارائه شده از سوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان بسیار رضایت بخش و امیدوار کننده است،عنوان می کند: روند اجرای این طرح در استان نسبت به خیلی از استانها خوب است.

اجرای این طرح در استان باید تقویت شود تا مردم زودتر صاحب خانه شوند و  بازدیدهای میدانی از روند اجرای پروژه ها هم مورد توجه قرار گیرد و جلسات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن به خوبی مدیریت شود

فتح الله حقیقی بیان داشت: اجرای این طرح در استان باید تقویت شود تا مردم زودتر صاحب خانه شوند و  بازدیدهای میدانی از روند اجرای پروژه ها هم مورد توجه قرار گیرد و جلسات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه تامین مسکن برای مردم از اولویت ها و وظایف مهم دولت است،می گوید: دولت تدبیر و امید سعی بر این دارد تا افرادی که فاقد مسکن هستند با آورده ۴۰ میلیون تومان در چند مرحله صاحب مسکن شوند.

استاندار زنجان بر لزوم تقویت جلسات شورای مسکن در استان تاکید می کند و ادامه می دهد: اجرای این طرح در استان باید تقویت شود تا مردم زودتر صاحب خانه شوند و  بازدیدهای میدانی از روند اجرای پروژه ها هم مورد توجه قرار گیرد و جلسات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن به خوبی مدیریت شود. 

اقدام ملی مسکن اشتغال خوبی در زنجان ایجاد می کند
حقیقی با بیان اینکه آورده مردم در این طرح در استان بسیار خوب بوده است،متذکر شد: اشتغال خوبی با اجرای این طرح ایجاد می شود چرا که افراد زیادی در ساخت و ساز مسکن فعالیت خواهند کرد.

وی بر لزوم تربیت نیروی ماهر در بخش ساختمان تاکید می کند و ادامه می دهد: فنی و حرفه ای استان نسبت به تربیت نیروهای توانمند و ماهر مدیریت لازم را داشته  باشد و پروژه ها جنبه صنعتی شدن داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور جایگاه بسیار خوبی دارد،می گوید:  روند اجرای پروژه‌ها به خوبی انجام شود تا جایگاه استان در سطح کشور همچنان تثبیت شود.

حقیقی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به آبرسانی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن همکاری لازم را داشته باشد،ادامه می دهد: در این راستا راه و شهرسازی هم هزینه لازم را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه باید رفع مشکلات مسکن شهروندان زنجانی مد نظر قرار گرفته و مسائل مربوط به مسکن به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد،متذکر شد: باید نقشه راه ساخت طرح اقدام اقدام ملی مسکن در استان در دستور کار معاون عمرانی استانداری قرار بگیرد. 
استاندار زنجان می گوید: اختصاص تسهیلات و حجم آورده متقاضیان و با احتساب مبلغ زمین‌های رایگان، گردش مالی و اشتغال خوبی را در استان ایحاد می کند.

 ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام هزینه شده است
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه اولین جلسه شورای مسکن امروز برگزار می شود،می گوید: خوشبختانه زنجانی ها استقبال خوبی از اجرای طرح اقدام ملی مسکن دارند و این برای راه و شهرسازی استان باعث خوشحالی است.

مسعود بیات منش به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرده و ادامه می دهد: در این طرح ۲۸ هزار  ۶۹۱ نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر در شهرستان زنجان،یک هزار و ۱۴۱ نفر در ابهر و سه هزار و ۷۲۹ نفر در ۱۹ شهرستان زنجان ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نام کننده ۱۴ هزار و ۶۰۹ نفر تایید نهایی شدند که ۱۳ هزار و ۵۴ نفر در شهرستان زنجان،۲۷۷ نفر در ابهر و ۲۷۸ نفر در سایر شهرستانها تایید نهایی شدند.

وی متذکر می شود: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۶ نفر در استان مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کردند که ۱۱ هزار و ۴۴۲ نفر برای شهرستان زنجان ،۲۱۳ نفر برای ابهر و ۶۵۱ نفر برای سایر شهرستانها است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان تاکید می کند: برای ۱۰ هزار و ۷۳۵ واحد مسکونی پروژه تخصیص داده شده است و در حال ساخت و ساز است.

۹ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی پیمان‌سپاری شده است

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۹ شهر استان زنجان

بیات منش ادامه می دهد: تاکنون برای این تعداد واحد مسکونی بانک مسکن بیش از پنج میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم هم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه ها تخصیص یافته است.

وی می افزاید: استان زنجان در اجرای طرح ملی اقدام مسکن در کشور برتر است و در ثبت نامی ها و تخصیص زمین عملکرد خوبی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به  پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در استان زنجان اشاره کرده و می گوید:  پروژه ۷۰۰ واحدی برکت و دو هزار واحدی در مجموعه ۷۳ هکتاری گلشهر تا دو یا سه ماه آینده به مرحله اتمام اسکلت و سازه می‌رسد.

بیات منش با بیان اینکه تاکنون در شهر زنجان ۹ هزار واحد پیمان‌سپاری شده است،می گوید: برای  سه هزار نفر کمبود زمین داشتیم که مشکل حل شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۶۷ نفر تاکنون مبلغ اولیه ۴۰ میلیون را واریز نکردند،می گوید: این افرادتا ۱۵ روز مهلت واریز کنند و در نیمه نخست اردیبهشت آخرین قرعه‌کشی برای تعیین‌تکلیف متقاضیان انجام می‌شود.

۸۰ درصد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در زنجان به جوانان اختصاص دارد
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه استان زنجان در تعداد ثبت‌نامی‌ها، تایید نهایی متقاضیان و تخصیص پروژه طرح اقدام ملی مسکن رتبه نخست را در کشور دارد،ادامه می دهد: اشتغال‌زایی و تثبیت قیمت مسکن، ارتقای کیفیت، پایین‌ آوردن قیمت تمام شده و استفاده از نیروی ماهر و متخصص از فواید مهم طرح اقدام ملی مسکن در استان است.

بیات منش با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به جوانان اختصاص دارد، عنوان  می کند: کمبود نیرو داریم و پیمانکاران درخواست نیروی ماهر دارند.

وی به واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرده و می گوید: پیگیر اختصاص مسکن به دهک‌های یک تا سه در استان هستیم و طبق ارزیابی یک هزار و ۵۰۰ نفر از وددجویان بهزیستی و کمیته امداد در استان واجد شرایط هستند و از ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت هستیم تا این افراد هم صاحب مسکن شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به احداث مسکن محرومان اشاره کرده و می گوید: عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده و در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است. 

طرح اقدام ملی مسکن در ۱۹ شهر زنجان اجرا می شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۴۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آن پرداخت شده است، ادامه  می دهد: با برنامه ریزی های انجام گرفته  ساخت مسکن محرومین در استان شدت خواهد گرفت.

رضا خواجه ای با بیان اینکه اجرای طرح ساخت اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، عنوان می کند: تاکنون ۵۸۹ متقاضی مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند و ۵۳۷ پروژه هم تخصیص یافته است.

وی می گوید: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ۱۹ شهر زنجان مسولیت ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی  مسکن را بر عهده دارد. 

کمبود زمین در برخی از شهرستانها وجود دارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان با بیان اینکه در ساخت  واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرستانها با کمبود زمین مواجه هستیم، ادامه می دهد: برای تامین زمین در پروژه ۷۵ واحدی خرمدره و پروژه قیدار با مشکل مواجه هستیم که به زودی با رایزینی هایی که با بنیاد مستضعفان انجام شده حل می شود.

خواجه ای می گوید: افرادی  که وجه اولیه را واریز کردند زمین تخصیص یافته و پروژه‌ها هم پیشرفت فیزیکی خوبی دارند. 

وی عنوان می کند: در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستانهای خرمدره و آببر مشکل آب داریم که شرکت آب و فاضلاب استان باید مساعدت لازم را داشته باشد.

اجرای طرح اقدام ملی مسکن علاوه بر اینکه در رونق اقتصادی استان موثر است بلکه باعث ایجاد اشتغال می شود و این خود برای رفاه حال مردم خوب است و در این میان می طلبد دولت هم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روند سریع پروژه ها را تقویت کند. 

کد خبر: ۸۴٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha