۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
بیقراری در بازار مرغ| برخی مرغداری های مازندران جوجه ریزی نکردند
در گفتگو با بازار بررسی شد

بیقراری در بازار مرغ| برخی مرغداری های مازندران جوجه ریزی نکردند

ساری- مشکلات فراروی صنعت مرغ و بازار آن سبب شد تا بسیاری از مزارع مرغداری در استان طی چند ماه اخیر دست از جوجه ریزی کشیدند.

به گزارش خبرنگار بازار، مرغ همچنان سر بی قراری دارد و طی ماه های اخیر برخی از مرغداران استان به دلیل مشکلات تامین نهاده ها و افزایش قیمت تولید، دست از جوجه ریزی کشیدند.

این وضعیت درحالی است که مازندران سالانه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و ۶۰ درصد از نیاز استان های مجاور از جمله تهران را تامین می کند.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره وجود مشکلات در بازار مرغ اظهار داشت: طی چند ماه اخیر شمار زیادی از واحدهای مرغداری در استان جوجه ریزی نکردند که باید دلیل آن روشن شود.

وی با اظهار اینکه وجود مشکلات در بازار مرغ در حالی است که مازندران ظرفیت بالایی در تولید مرغ دارد، افزود: ۱۱ درصد مرغ کشور در استان تولید می شود از این رو رفع موانع فراروی از این صنعت الزامی به نظر می رسد.

وی خواستار تدوین برنامه جامع برای رفع مشکلات فراروی صنعت مرغداری شد و گفت: باید میزان تولید و افزایش آن در استان بررسی و رصد شود و برای حمایت از این صنعت، پشتیبانی لازم صورت گیرد.

زارعی پشتیبانی و مانع زدایی از تولید را لازمه تحقق برنامه ها در حوزه های مختلف دانست و خواستار تغییر رویکرد تولیدات در استان شد و گفت: وجود بروکراسی و موانع فراروی تولید دغدغه همه فعالان اقتصادی به شمار می رود.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به تولید ۲.۸ میلیون مرکبات و ۱.۴ میلیون تن برنج در استان از مازندران به عنوان قطب این تولیدات یاد کرد و گفت: باید برندهای تولیدی و کشاورزی استان حفظ و تقویت شود و نباید آن ها را به راحتی از دست دهیم.

وی گفت: همچنین در بخش طیور نیز مازندران دارای برند است و باید از ظرفیت های موجود در این بخش حمایت و پشتیبانی صورت گیرد.

در حال حاضر قیمت مصوب مرغ در فروشگاه ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و به گفته بسیاری از مرغداران قیمت تعیین شده پاسخگوی نیازهای تولید نیست.

کد خبر: ۸۴٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha