۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۳۰ واحد صنفی متخلف در لرستان پلمب شد
رئیس اتاق اصناف لرستان:

۳۰ واحد صنفی متخلف در لرستان پلمب شد

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان با اشاره به پلمب ۳۰ واحد متخلف در لرستان گفت: وعده‌هایی برای عدم وصول چک‌های بازاریان و کسبه داده بودیم که عملیاتی نشد اما امسال این برنامه اجرایی می‌شود.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا، از دهم فروردین‌ماه برنامه تعطیلی مشاغل گروه سوم و چهارم، شروع شده و از هجدهم فروردین نیز تعطیلی مشاغل گروه دوم نیز به آنها اضافه شد.

وی با بیان اینکه گروه دوم شامل همه پاساژها است، افزود: در مرکز استان ۳۳ پاساژ داریم به اضافه تمام رسته‌هایی مانند لوازم خانگی، کیف و کفش و پوشاک که شامل رسته های گروه اول نمی باشند.

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: با همکاری سازمان‌های صمت، تعزیرات، بسیج اصناف و نیروی انتظامی مرکز استان را تقسیم بندی کردیم و هر سازمان، مسئولیت یک منطقه را بر عهده گرفته است؛ تاکنون ۳۰ واحد صنفی را پلمب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک سری از رسته‌ها مثل شیرینی‌فروشان و قنادان، خشکبار و آجیل فروشی‌ها، گل فروشان، لاستیک فروشان و لوازم یدکی خودرو در گروه دوم بودند که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا این رسته‌ها به گروه اول اضافه شدند و در حال حاضر می‌توانند در این شرایط فعالیت داشته باشند.

اسبکوه خاطرنشان کرد: البته رسته‌هایی مثل شیرینی‌و قنادی‌ها، خشکبارها، آبمیوه فروشی‌ها و گل فروشان فقط به‌صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند و در صورت پذیرش مشتری با آنها برخورد می‌شود و بدون تذکر پلمب می‌کنیم.

وی گفت: سال گذشته وعده‌هایی برای عدم وصول چک‌های بازاریان و کسبه داده بودیم که متاسفانه عملیاتی نشد اما امسال این برنامه اجرایی می‌شود تا بازاریان و کسبه با مشکل مواجه نشوند و طی جلسه‌ای که با حضور استاندار و مدیران بانک‌ها برگزار شد، مصوب کردند که بانک‌ها چک‌های بازاریان را فرم نزنند.

رئیس اتاق اصناف لرستان افزود: قرار است که اقداماتی نیز در بحث پرداخت تسهیلات و بخشش‌های مالیاتی برای این اصناف صورت بگیرد ولی فعلاً در عمل کاری انجام نشده ولی دولت باید با این قبیل برنامه‌ها از بازاریان حمایت کند.

کد خبر: ۸۴٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha