۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
«سراتو» در بازارهای جهانی به « کی ۳ » تغییر نام داد
ریز جثه ۲۰۱ اسب‌ بخاری

«سراتو» در بازارهای جهانی به « کی ۳ » تغییر نام داد

کیا موتورز به تازگی سراتو را به نام کی ۳ برای بازارهای جهانی تغییر داده و این خودرو را با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری و قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار عرضه خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: هرچند که صنعت خودروسازی در دنیا همچنان در تب و تاب تولید خودروهای اس یو وی و کراس اوور است، اما سدان‌ها همچنان محبوبیت ویژه خود در بازار را دارند. هفته گذشته شرکت خودروسازی کیا، از نسل جدید سراتو رونمایی و آن را آماده عرضه به بازارهای کانادا و احتمالا آمریکا کند.

در کره جنوبی سراتو را با نام کی۳ می‌شناسند اما در بازارهای جهانی این خودرو نام‌های دیگر مانند فورته نیز دارد.

«سراتو» در بازارهای جهانی به « کی ۳ » تغییر نام داد

کیاموتورز در نظر دارد سراتو در بازارهای جهانی فقط با نام کی۳ عرضه کند. این خودرو فیس لیفت شده دستخوش تغییرات طراحی در مجموعه سپر، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب بوده است. طراحی کی ۳ به گونه‌ای است که آن را یک خودرو پنج در تبدیل کرده است. کی ۳ دارای چراغ‌های روز مجهز به ال ای دی به همراه دیفیوژر و باله برای بهبود آیرودینامیک خود و رقابت با فولکس واگن گلف جی تی آی است.

این فیس لیفت فقط منوط به طراحی بدنه نبوده، بلکه سیستم تعلیق کی ۳ به چند لینک ارتقا یافته و از کمک فنرهای بیلستین و لاستیک‌های میشلن به همراه ترمزهای نسل جدید بهره گرفته است. تمام این ویژگی‌ها سراتو را به سمت اسپرت‌تر شدن هدایت می‌کند.

«سراتو» در بازارهای جهانی به « کی ۳ » تغییر نام داد

نکته قابل تامل اینجاست که در پروسه فیس لیفت، طراحی کابین خودرو نیز کاملا دستخوش تغییر قرار گرفته و از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی به همراه نرم‌افزارهای سرگرمی و کنترل آپشن مجهز است. همچنین از تریم قرمز برای تزین داشبورد و دنده‌های پشت فرمان برای رانندگی مهیج‌تر استفاده شده است. کی ۳ مجهز به یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه است.

کیاموتورز برای کی ۳ از یک پیشرانه توربوشارژر با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده است. این پیشرانه و قدرت خروجی آن دقیقا به اندازه قدرت کیا اپتیما یا همان فورته۵ جی تی بوده که در کانادا عرضه شده است. قیمت پایه این خودرو با تجهیزات استاندارد در کره جنوبی از قیمت ۲۳ هزار و ۶۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کیاموتورز برای معرفی بیشتر کی ۳، تصاویر سدان را منتشر کرده که در آن به وضوح قابل مشاهده است که به روزرسانی تجهیزات در کابین خودرو، گرافیک چراغ‌ها، نمایشگر، سیستم تهویه، صندلی و... ایجاد شده است.

«سراتو» در بازارهای جهانی به « کی ۳ » تغییر نام داد

سراتو نیز به دنبال پیمودن سرنوشت اپتیما در بازارهای آمریکا بوده و احتمالا از آینده نزدیک آن را به نام کی ۳ مشتریان خریداری خواهند کرد. هرچند که شایعاتی در خصوص عرضه هاچ‌بک این نسل در آمریکا با همین پیشرانه ۱.۶ لیتری وجود دارد، اما کیا این مساله را تکذیب و دلیل این گمانه زنی را انتشار تصاویر هاچ‌بک این محصول در سال ۲۰۱۹ دانست.

کد خبر: ۸۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha