۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
پایش اراضی و مزارع گندم برای مقابله با آفت سن مادر در بهار
مدیر جهاد کشاورزی بهار خبر داد:

پایش اراضی و مزارع گندم برای مقابله با آفت سن مادر در بهار

همدان - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از پایش اراضی و مزارع گندم برای مقابله با آفت سن مادر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ اکیپ وظیفه بازدید، بررسی و اطلاع رسانی به کشاورزان را عهده دار هستند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی بهار، عبدالحسین اکبری از مبارزه با آفت سن مادر در بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: سطح زیر کشت غلات گندم و جو در شهرستان بهار بیش از ۶۰ هزار هکتار شامل ۴۲ هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۱۸ هزار هکتار جو آبی و دیم است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت بارندگی در فصل پاییز و تاخیر در جوانه زنی و رشد اولیه، عملیات داشت محصول به ویژه مبارزه با آفات و بیماریها از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: به همین منظور و با توجه به اینکه سن گندم مهمترین آفت این محصولات است در سال جاری ۱۰ اکیپ دولتی با همراهی طرح بسیج همگام با کشاورز وظیفه بازدید، بررسی و اطلاع رسانی به کشاورزان را در این خصوص انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار عنوان کرد: با توجه به اینکه ریزش دفعی سن مادر مبارزه در این مرحله بسیار مهم بوده تا پایان مبارزه در سطح بیش از ۱۲هزار هکتار از مزارع سمپاشی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار است.

اکبری از کشاورزان درخواست کرد ضمن بررسی و مراقبت مداوم با هماهنگی کارشناسان نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

کد خبر: ۸۴٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha