۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
هزینه‌ای برای خروج طرف غربی از برجام تعریف نشده بود
گفتگو:

هزینه‌ای برای خروج طرف غربی از برجام تعریف نشده بود

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در این توافق هزینه ای برای خروج طرف غربی از برجام تعریف نشده بود، گفت: برخی از مسئولین خوردن آب را هم به برداشتن تحریم ها گره زدند.

 بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به تجربیات پسابرجام در دوره احتمالی پساتحریم گفت: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام پیام و تجربه روشنی بود که  بسیاری در گذشته با شناخت دقیقی که از دنیای غرب و نوع نگاه و سیاستگذاری آنها داشتند، این موارد را گوشزد می‌کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به درستی بی اعتمادی به غرب و ایالات متحده را متذکر می شدند، بیان داشت: مسئله‌ای که وجود دارد این است که وقتی ما با ۱۷ عضو برای مذاکرات می‌رویم و ایالات متحده با ۱۰۰ عضو، عقبه این کار را بررسی می‌کند، این مسئله نشان از این دارد که طرف مقابل ما همه ابعاد موجود را می‌سنجد.

 نجم آبادی با بیان اینکه متاسفانه همه جوانب کار در توافق هسته‌ای مدنظر قرار نگرفته است، اظهار داشت: متاسفانه همه جوانب کار اعم از ارائه تضامین در موضوعات اقتصادی برای طرف مقابل ایران مد نظر قرار نگرفت.

 وی با بیان اینکه پیرو این توافق هزینه ای برای طرف مقابل جهت خروج از برجام تعریف نشده بود، اظهار داشت: این مسئله یک مسئله ویژه است و مقام معظم رهبری هم در توصیه ۹ گانه ای که داشتند به صراحت اعلام کردند که مسئولین گام به گام و در راستای انجام تعهدات طرف مقابل حرکت کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسئولین خوردن آب را هم به برداشتن تحریم ها گره زدند که به واقع این مسئله یک اشتباه بزرگ بود و باید در پساتحریم همه این موارد را مد نظر قرار داد.

کد خبر: ۸۴٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha