۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
صنایع تبدیلی زنجان سالانه ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول را دارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

صنایع تبدیلی زنجان سالانه ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول را دارند

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در استان طی سالجاری با جدیت دنبال می شود، گفت:صنایع تبدیلی زنجان سالانه ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول را دارند.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در زنجان طی سالجاری با جدیت دنبال می شود، گفت: استان در زمینه صدور پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است. 

وی اظهار کرد: در استان زنجان فرآوری محصولات کشاورزی سیر، انگور و زیتون به خوبی انجام می‌شود و کارگاه‌های فرآوری زیادی در استان وجود دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه فرآوری محصول زیتون، رتبه اول و در فرآوری محصول کشمش رتبه چهارم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: زیتون و کشمش این استان به کشورهای مختلف صادر می شود. 

تاراسی تاکید کرد: طی چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان توسعه خوبی داشته است. 

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت واحدها و کارخانه های صنایع تبدیلی در استان زنجان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن  است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان بر لزوم توسعه سردخانه‌ها، فرآوری میوه و سبزی و بسته بندی آن، فرآوری گیاهان دارویی و حمایت از زنجیره های تولید و عرضه در استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید مشکلات فرآوری توسعه صنایع تبدیلی در استان باید رفع شود. 

تاراسی با بیان اینکه باید چالش‌های پیش روی توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی شناسایی و رفع شود، گفت: برای تسهیل در جذب سرمایه گذاری لازم است ثبات بیشتری بر قوانین حاکم شود و اعتبارات بانکی کم بهره هم مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۸۴٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha