۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
وقتی سرما به سرمایه کشاورزان همدانی رحم نمی‌کند/ لزوم توجه به بیمه محصولات
فیلم استان‌ها؛

وقتی سرما به سرمایه کشاورزان همدانی رحم نمی‌کند/ لزوم توجه به بیمه محصولات

همدان- فروردین ماه امسال برودت هوا و سرمازدگی، باغات میوه در استان همدان را با خسارت همراه کرد که این شرایط در عملکرد تولید محصول نیز تاثیر چشمگیری دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، استان همدان یک هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت دارد که ۴۶ درصد آن منابع طبیعی، ۳۳ درصد اراضی زراعی، ۳.۷ درصد باغ‌ها و حدود ۱۳.۱ درصد آن نیز آیش است و در همین راستا با ۱۱۷ هزار بهره بردار کشاورزی ۲۶ درصد اشتغال استان و ۲۹ درصد ارزش افزوده را یدک می‌کشد و سالانه حدود ۴.۵۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کند که این میزان ۹ درصد تولیدات کشور را شامل می‌شود.

در این میان سرمازدگی محصولات کشاورزی از چالش‌هایی استکه همواره بر سر راه تولید محصولات کشاورزی قرار داشته ضمن اینکه این چالش محدود به یک و یا دو شهرستان و استان نیز نمی‌شود و همه کشور به‌طور کم‌وبیش با آن مواجه بوده و گاهی میزان آن به حدی است که به افزایش قیمت‌ها نیز می‌انجامد.

بر همین اساس در حالی استان همدان در تولید برخی محصولات کشاورزی رتبه دار کشور است که امسال کاهش یکباره دما و در پی آن سرمازدگی محصولات کشاورزی خسارت‌های سنگینی را به بخش کشاورزی استان همدان وارد کرده است.

کد خبر: ۸۴٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha