۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
۳۲۵ تن انواع گیاهان داروئی در زنجان برداشت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۳۲۵ تن انواع گیاهان داروئی در زنجان برداشت شد

زنجان- رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال گذشته ۳۲۵ تن انواع گیاهان داروئی در استان زنجان برداشت شد و پیش بینی می شود میزان کشت و برداشت سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خوبی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان جواد تاراسی گفت: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب بر به سمت گیاهان دارویی، حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین‌های کم بازده می‌تواند در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک مؤثر واقع شود.

رئیس جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه کاشت این گیاهان در عرصه‌های کم بازده و حاشیه‌ای، ضمن تأمین نیازهای اقتصادی روستاییان و صنایع مختلف غذایی و دارویی، حفاظت از منابع، بهبود کارایی مصرف آب و جلوگیری از خطر نابودی این گونه‌ها را به دنبال دارد،گفت: تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی آبی و دیم این استان زیر کشت انواع گیاهان داروئی از قبیل زعفران ، گل محمدی ، زیره سبز، رازیانه ، نعناع فلفلی ،کتان ، کرچک ، زرشک و موسیر رفته است که گل محمدی با بیش از ۸۰ هکتار، رازیانه با بیش از ۷۰هکتار و زعفران با بیش از ۲۰ هکتار ، بیشترین میزان مساحت کشت در اراضی آبی و زیره سبز با کشت بیش از ۲۲۰ هکتار در اراضی دیم بیشترین سطح را به خود اختصاص دادند. 

تاراسی تاکید کرد: در سال گذشته ۳۲۵ تن انواع گیاهان داروئی در استان برداشت شد و پیش بینی می شود میزان کشت و برداشت سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش محسوسی داشته باشد. 

کد خبر: ۸۴٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha