۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
گردشگری در انتظار کرسی قانونی/ دست به دامن مجلس
عضو اتاق ایران مطرح کرد

گردشگری در انتظار کرسی قانونی/ دست به دامن مجلس

یزد- نبیل، عضو اتاق ایران ضمن گلایه از نبود جایگاه قانونی برای گردشگری در اتاق بازرگانی، گفت: این مطالبه تاکنون به تعویق افتاده و خواستاریم توسط اتاق ایران و به اهتمام وزارت گردشگری و مجلس محقق شود.

اصغرآقا نبیل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که گردشگری نیازمند جایگاه و کرسی قانونی در اتاق بازرگانی است، تصریح کرد: این مطالبه از فعالان گردشگری در حالی هنوز مورد توجه متولیان امر واقع نشده که گردشگری هیچ کرسی قانونی برای مطالبات خود در اتاق بازرگانی ندارد.

وی با بیان این که اتاق بازرگانی بزرگترین و محکم‌ترین تشکل بخش خصوصی است، گفت: اتاق بازرگانی از پشتوانه قانونی برخوردار بوده و دارای جایگاه قانونی مشاور سه قوه است لذا گردشگری نیز باید جایگاهی برای دفاع از حقوق و مطالبات خود داشته باشد.

نبیل با بیان این که گردشگری یکی از مهمترین ستون‌های اقتصاد کشور است، گفت: اقتصاد نفتی درآمد و اقتصاد پایداری برای کشورمان محسوب نمی‌شود و سایر درآمدهای اقتصادی از صنعت و معدن گرفته تا نفت نمی‌توانند ما را مستقل کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان یزد با بیان این که گردشگری نیاز آینده کشور است، گفت: دیپلماسی، صنعت، تجارت و سایر اقتصادهای کشور نیز به گردشگری وابسته است و نباید ظرفیت گردشگری نادیده گرفته شود لذا گردشگری نیز باید به عنوان بخشی از اقتصاد کشور به عنوان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی افزوده شود.

وی با بیان این که فراکسیون گردشگری نسبت به پیگیری این مطالبه به حق برای بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، گفت: امیدوار هستیم این مطالبه که تاکنون نیز به تعویق افتاده، توسط اتاق ایران و به اهتمام وزارت میراث فرهنگی و مجلس محقق شود.

نبیل در پایان خواستار ارائه لایحه قانونی این مهم از سوی اتاق به مجلس شد و تصریح کرد: اکنون که قانون اتاق بازرگانی در حال تغییر و اصلاح است می‌تواند بهترین فرصت برای تحقق این مهم به شمار رود.

کد خبر: ۸۴٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha