۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
ضریب اشغال واحدهای اقامتی خراسان شمالی به زیر ۲۰ درصد رسید
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

ضریب اشغال واحدهای اقامتی خراسان شمالی به زیر ۲۰ درصد رسید

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سه‌ماهه اخیر و در ایام نوروز ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان به زیر ۲۰ درصد رسید.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: در سه‌ماهه اخیر و در ایام نوروز، تأسیسات و مراکز اقامتی استان تحت تأثیر ویروس کرونا تقریباً به حالت نیمه تعطیل فعال بودند، به‌طوری‌که ضریب اشغال این مراکز زیر ۲۰ درصد بوده است.

وی افزود:طی سه‌ماهه اخیر که شامل تعطیلات و ایام نوروز نیز بود علی‌رغم افزایش سفر و ترددهای بین جاده‌ای نسبت به سال گذشته، اما تأسیسات و مراکز اقامتی با ۸۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت‌های خالی مواجه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نوروز امسال هم به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توصیه به خودداری از انجام سفرهای غیرضروری، دعوت به سفر در این ایام نداشتیم، افزود: اکثر مسافرانی که در این ایام وارد استان شدند به‌قصد دیدوبازدیدهای نوروزی بوده و اقامت خود را در هتل و مراکز تحت پوشش ما انتخاب نکرده بودند.

یزدان پناه ادامه داد: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، کسب‌وکارهای مرتبط با گردشگری و خدمات سفر از این موضوع ضررهای زیادی دیدند، هرچند که در قالب مصوبات ستاد ملی کرونا گشایش مقطعی و محدود در ایام نوروز به وجود آمد اما این تصمیم نیز تأثیری بر رونق کسب‌وکارهای این حوزه نداشت.

وی افزود: ین استان دارای ۱۶۲ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ تخت است که در سه‌ماهه بهمن، اسفند و فروردین‌ماه اخیر ضریب اشغال آن‌ها به زیر ۲۰ درصد رسید.

کد خبر: ۸۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha