۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
۲۰۰ هزار هکتار از مزارع مازندران زهکشی نشده است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

۲۰۰ هزار هکتار از مزارع مازندران زهکشی نشده است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، زهکشی اراضی را نیاز اساسی برای توسعه کشاورزی دانست و گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع استان زهکشی نشده است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشاورزی بر فرایند توسعه استان مازندران و بالابردن ضریب اقتصادی نقش اساسی دارد، زهکشی اراضی و مزارع را از جمله نیازمندی های استان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از مزارع استان زهکشی شده است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع و شالیزارهای استان نیازمند زهکشی است، اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند در توسعه تولید و رونق بخش کشاورزی و اقتصادی در استان موثر باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت های آبی و کاهش بارش ها، زهکشی اراضی و مزارع را از جمله نیازهای اساسی استان مازندران برشمرد و خواستار توجه به این بخش شد.

زارعی همچنین درباره مشکلات برخی روستاهای ساری از جمله سنگتراشان و سلیم بهرامی، رانش و ریزش را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: این روستاها به رغم فاصله نزدیک با مرکز استان از مشکلات عدیده ای رنج می برند.

وی آسفالت و روکش را از جمله نیازهای روستاها برشمرد و گفت: در صورت تامین قیر، آسفالت برخی روستاهای حاشیه رفع می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس پیگیری زیرگذر سنگتراشان، آب شربّ راه های روستایی، اشتغال روستایی، مطالبات مردمی و رانشی بودن مسیر را از جمله دغدغه های مردم روستاهای منطقه ذکر کرد.

کد خبر: ۸۴٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha