۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
دهگردشی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران اجرا شود
معاون استاندار مازندران:

دهگردشی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران اجرا شود

ساری- رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خواستار تقویت دهگردشی برای شناسایی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای استان شد.

مهدی رازجویان در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از روند رو به رشد ساخت و سازهای غیرمجاز خواستار مقابله جدی با این پدیده شد و گفت: راه اندازی و اجرای طرح دهگردشی می تواند به مهار این پدیده کمک کند.

وی با اظهار اینکه مشاوران املاک غیرمجاز در بروز پدیده ساخت و سازهای بی رویه نقش دارند، حفظ اراضی کشاورزی و باغی را در استان مهمترین نیاز و برنامه ذکر کرد و گفت: باید طرح دهگردشی با حمایت دهیاران و بازرسان اجرایی شود.

وی همچنین با بیان اینکه در سال جاری باید با حمایت از تولیدکنندگان قانونی و واقعی مسکن جلوی ساخت و سازهای بی رویه مانع ایجاد شود، گفت: پشتیبانی و حمایت از بخش مسکن قانون مدار می تواند در کاهش تخلفات ساخت و ساز اثرگذار باشد.

رازجویان همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بازآفرینی شهری برای توسعه در استان تاکید کرد و گفت: این طرح باید با نگاه توسعه مناطق محروم و حاشیه شهرها در استان اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران یادآور شد: باید فرآیند توسعه شهری با نگاه متوازن به مناطق مختلف اجرایی شود و بازآفرینی شهری برای تحقق این هدف کاربرد فراوانی دارد.

کد خبر: ۸۴٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha