۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
جدال قیمت نفت با بازگشت تولید نفت آمریکا

جدال قیمت نفت با بازگشت تولید نفت آمریکا

مدیر شیل گفت: بازگشت تولید نفت ایالات متحده به جنگ جدید قیمت نفت منجر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مدیر اجرایی شرکت شیل گفت: صنعت نفت ایالات متحده با جهش مجدد تولید شیل در سال آینده و افزایش ۱ میلیون بشکه در روز، با جنگ جدیدی در قیمت نفت روبرو می شود. در ماه مارس سال گذشته، اوپک پلاس پیمان تولید خود را شکست پس ازاینکه تولید نفت خام ایالات متحده در هفته های قبل از آغاز همه گیری به ۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود، تقاضای نفت افت کرد.

مدیر شیل گفت: اوپک و روسیه از اینکه ما بیش از حد رشد کردیم ناراحت بودند. چنانچه حالا رشد بیش از حدی را شروع کنیم، جنگ قیمت دیگری خواهیم داشت. وی اعتقاد دارد با اینکه در اوایل سال جاری هنگامی که عربستان سعودی با کاهش اضافی ۱ میلیون بشکه در روز بازار را غافلگیر کرد، تولید نفت ایالات متحده افزایش نخواهد یافت زیرا اپراتورها از عواقب افزایش تولید آگاه هستند و به حفظ هزینه های منظم ادامه خواهند داد. اگر سال آینده روزانه یک میلیون بشکه دیگر رشد کنیم، به نظر من جنگ قیمتی دیگری در پیش خواهیم داشت.

رشد یک میلیون بشکه در روز، افزایشی است که اداره اطلاعات انرژی برای تولید نفت خام ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با متوسط سه ماهه دوم ۲۰۲۱ پیش بینی می کند. طبق آخرین برآورد این اداره، قرار است تولید نفت ایالات متحده از متوسط ‌۱۰.۹ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم به تقریباً ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم افزایش یابد. در سه ماهه چهارم سال آینده، انتظار می رود تولید نفت ایالات متحده به طور متوسط ‌بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز یعنی ۱۲.۱۸ میلیون بشکه در روز باشد. این مدیر گفت که او کاملاً مخالف این پیش بینی است و خاطرنشان کرد که معتقد است شیل ایالات متحده تعهدات خود را در راستای  عجله نداشتن در افزایش تولید حفظ خواهد کرد.

تولیدکنندگان بزرگ قول محدودیت تولید می دهند و بازار و حتی اوپک  پلاس معتقدند که محدودیت در صنعت نفت آمریکا امسال واقعاً جود دارد. با این حال، نفت ۶۰ دلاری افزایش تولید را برای اپراتورهای خصوصی بسیار وسوسه انگیز می کند، زیرا تولید بیشتر و جریان های نقدی به آنها کمک می کند تا رشد کنند و بدهی های خود را پرداخت کنند، بدون اینکه وال استریت به آنها فشار بیاورد که آیا آنها در حد توان خود هزینه می کنند.

کد خبر: ۸۴٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha