۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
ال جی و جنرال موتورز کارخانه تولید باتری احداث می‌کنند

ال جی و جنرال موتورز کارخانه تولید باتری احداث می‌کنند

دو شرکت جنرال موتورز و ال جی قصد دارند به زودی دومین کارخانه تولید سلول باتری ایالات متحده را احداث کنند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت جنرال موتورز و شریک سرمایه گذاری مشترک کره جنوبی LG Energy Solution چندی پیش اعلام کردند که دومین کارخانه تولید سلول باتری ایالات متحده را احداث می کنند. بر این اساس سرمایه ۲.۳ میلیارد دلاری را برای احداث کارخانه در اسپرینگ هیل، تنسی در نظر گرفته اند.  

کارخانه مذکور قرار است در مساحتی ۲.۸ میلیون فوت مربعی در اواخر سال ۲۰۲۳  با ظریب اشتغال‌زایی هزار و ۳۰۰ نفری و ظرفیت تولید حدود ۳۵ گیگاوات ساعت احداث شود. اتفاقی که همانند آن در کارخانه سرمایه گذاری مشترک Ultium Cells این شرکتها در در منطقه «لرد استاون» اوهایو برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون در بازار خودروهای الکتریکی انجام می شود.

ال جی و جنرال موتورز کارخانه تولید باتری احداث می‌کنند+ تصاویر

احداث این نیروگاه نیاز سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی به باتری را تامین خواهد کرد. در این رابطه ماری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز اعلام کرد: «افزودن دومین کارخانه جدید باتری Ultium در ایالات متحده با شریک سرمایه گذاری مشترک LG Energy Solution، گام مهم دیگری در انتقال ما به آینده کاملاً الکتریکی است.»

کارگران این خودروسازی از جنرال موتورز خواستند که کارخانه جدید با کارگران نماینده اتحادیه کار کند که مقامات  جنرال موتورز اعلام کردند که این مهم توسط کارمندان تعیین می شود.

سرمایه گذاری ۹۳۳ میلیون دلاری ال جی
«LG Chem» از زیر مجموعه‌های شرکت ال جی اعلام کرده است که این شرکت در سال جاری ۹۳۳.۵ میلیون دلار برای احداث این نیروگاه در سال ۲۰۲۳ سرمایه گذاری خواهد کرد. گفتنی است شرکت‌های جنرال موتورز و ال جی قصد دارند از شیمی باتری متفاوت و ارزان تری در تنسی استفاده کنند.

شرکت جنرال موتورز برای رسیدن به اهداف افزایش تیراژ تولید خودروهای الکتریکی در آنسوی تنسی به نیروگاه‌های بیشتری برای تولید باتری نیاز دارد. در این راستا این شرکت برای سال ۲۰۲۵ فروش بیش از یک میلیون خودرو الکتریکی در دنیا را برنامه ریزی کرده است. هدف بعدی و طولانی تر این شرکت خودروساز توقف فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی سبک تا سال ۲۰۳۵ است.

ال جی و جنرال موتورز کارخانه تولید باتری احداث می‌کنند+ تصاویر

اکنون بیشتر تولید باتری در چین و کره متمرکز است، در حالی که تسلا و شریک ژاپنی آن یعنی شرکت پاناسونیک دست به تولید باتری در ایالات متحده می‌زنند. در همین راستا شرکت جنرال موتورز نیز برای تامین نیاز خود دست به همکاری با شرکت ال جی زده است.

با باز شدن کارخانه جدید تولید باتری ال جی-جنرال موتورز، باتری های کراس اور الکتریکی کادیلاک Lyriq را که قرار است جنرال موتورز سال آینده در کارخانه مونتاژ اسپرینگ هیل آغاز شود را تأمین می کند. انتظار می رود ال جی تا آن زمان باتری ها را از کره تامین کند.

منابع تأمین کننده گفته اند که انتظار می رود دومین کراس اوور برقی کادیلاک به نام Symboliq  در سال ۲۰۲۴ همراه با دو کراس اوور الکتریکی جدید برای هوندا Acura، به تولید Lyriq در اسپرینگ هیل بپردازد.

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری جنرال موتورز در پاییز
جنرال موتورز در ماه اکتبر گفت که ۲ میلیارد دلار در اسپرینگ هیل برای ساخت خودروهای الکترونیکی سرمایه گذاری خواهد کرد. این خودروساز سال گذشته گفته بود که طی ۵ سال آینده ۲۷ میلیارد دلار در خودروهای برقی و خودران سرمایه گذاری می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده انتظار می رود جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۵ در پنج کارخانه آمریکای شمالی (دو مورد در میشیگان و یک مورد در تنسی، انتاریو، کانادا و مکزیک) خودروهای الکتریکی تولید کند.

ال جی و جنرال موتورز کارخانه تولید باتری احداث می‌کنند+ تصاویر

ال جی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در تولید باتری ایالات متحده طی چهار سال آینده سرمایه گذاری کند. کیم جونگ هیون، مدیرعامل LG Energy Solution گفت: گسترش خودروهای الکتریکی با جنرال موتورز به «موفقیت در سیاست Green New Deal ایالات متحده کمک می کند.»

وی اضافه کرد ال جی بیشتر بر ایجاد یک سیستم زنجیره تأمین پایدار تمرکز خواهد کرد که در ایالات متحده از تحقیق و توسعه تا تولید باتری و مواد اولیه متفاوت و پایدار است.

گفتنی است برنامه یک برنامه محرک اقتصادی پیشنهاد شده در ایالات متحده است که هدف آن رسیدگی و ارائه راه حل برای نابرابری اقتصادی و تغییر اقلیم است. نیو دیل تلفیقی از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی و پروژه‌های فواید عامه بود که رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت در پاسخ به بحران اقتصادی بزرگ آمریکا اجرا کرد. حامیان نیو دیل سبز از ترکیبی از رویکرد اقتصادی روزولت و ایده‌های مدرنی چون انرژی تجدیدپذیر و بهینگی منابع دفاع می‌کنند.

کد خبر: ۸۴٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha