۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کره‌ای‌ها برای تسلا و پورشه خط و نشان می‌کشند
کیا EV۶ رقیب جدی برای ژرمن‌ها

کره‌ای‌ها برای تسلا و پورشه خط و نشان می‌کشند

کیا با محصول جدید خود یعنی EV۶ به دنبال تصاحب بازار خودروهای الکتریکی تسلا و پورشه بوده که از پلت‌فرم مشترک هیوندای آیونیک برای طراحی و تولید این خودرو استفاده کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی کیا، به تازگی اطلاعاتی در مورد محصول جدرد خود یعنی EV۶ را منتشر کرد. این خودرو الکتریکی بوده که در ۱۵ مارس سال میلادی جاری معرفی شده بود. کیا قصد دارد با این محصول به رقابت سایر خودروسازان از جمله تسلا، پولستار، مرسدس‌بنز، پورشه و آئودی برود.
 EV۶ برقی با استفاده از یک پک باتری ۸۰۰ ولت، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در تنها ۳.۵ ثانیه به دست می‌آورد.
این خودرو تمام برقی از نظر ابعادی با طول، عرض و ارتفاع ۴۶۸۰میلی‌متر، ۱۸۸۰میلی‌متری و ۱۵۵۰ میلی‌متر از نظر طولی تنها ۱۱۹ میلی‌متر نسبت به کیا سورنتو۲۰۲۰ کوتاه‌تر است. این محصول جدید برقی کیا بر اساس سبک و فلسفه جدید طراحی این خودروساز کره‌ای شکل گرفته که تاثیر آن را علاوه بر جزئیات و تناسبات کلی بدنه در طراحی کابین و داشبورد خودرو نیز می‌توان مشاهده کرد.
هرچند در طراحی EV۶ دیگر اثری از هویت آشنای کیا معروف به پوزه(دماغ) ببر یا TIGER NOSE که حدود ۱۳ سال پیش توسط سرطراح معروف و خلاق این خودروساز، پیترشرایر برای محصولات کیا خلق شد در آن مشاهده نمی‌شود.
ضمن اینکه برندجدید کیا نیز بر روی این مدل نقش بسته است. کیا EV۶ در کلاس BEV قرار داده شده که مخفف Battery-Electric-Vehicle است و همانطور که ذکر شد جلوپنجره معروف کیا را احتمالا از این پس در قالب یک المان دیجیتالی بر روی محصولات برقی این شرکت خودروساز شاهد خواهیم بود.
حجم‌پردازی‌ها صریح، ساده و به دور از شلوغی همچنان در زبان جدید طراحی و استایل محصولات جدید کیا به چشم می‌خورد، زبان جدیدی که کیا موتورز آن را ترکیبی از تضادها و تقابل طبیعت و انسان تعریف کرده است. همچنین کیا EV۶ برپایه پلتفرمی مشترک با هیوندای آیونیک۵ معروف به E-GMP طراحی و مهندسی شده است.
علاوه بر فضای جادار کابین، حجم استاندارد ۵۲۰لیتری صندوق عقب خودرو تا ۱۳۰۰ لیتر(در صورت خواباندن صندلی‌ها) قابل افزایش است. کیا EV۶ در کنار طراحی، امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه از نظر قوای محرکه نیز در مدل‌های مختلف(چهارچرخ یا دوچرخ محرک) ارائه می‌شود.
این خودرو در نسخه پایه با باتری ۵۸ کیلووات ساعتی و ۱۶۸اسب‌بخاری عرضه می‌شود، ضمن اینکه نسخه‌های ۲۳۲ و ۳۲۱ اسب‌بخاری و در کامل‌ترین و قوی‌ترین مدل خود یعنی EV۶ GT با پک باتری ویژه مسافت‌های طولانی به قدرت ۵۷۷ اسب‌بخار نیز عرضه می‌شود که با شتاب  ۰ تا ۱۰۰ کیلومتری با ۳.۵ثانیه‌ای خود رقیب جدی پورشه تایکان ۴S محسوب می‌شود. حداکثر سرعت اعلام شده برای نسخه GT این خودرو ۲۶۰ کیلومتر برساعت اعلام شده که برای یک مدل برقی در این ابعاد و کلاس قابل توجه است، کیا EV۶ بسته به نوع سیستم شارژ ۴۰۰ یا ۶۰۰ ولتی خود می‌تواند ظرف ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰درصد باتری خود را شارژ می‌کند. پیش فروش این مدل در برخی بازارهای مشخص آغاز شده اما مشتریان آمریکایی این خودرو می‌بایست تا اوایل سال ۲۰۲۱ برای سفارش و خرید آن صبور باشند.

کد خبر: ۸۴٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha