۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
معطل کردن اقتصاد کشور به مذاکرات خطاست
کارشناس روابط بین الملل:

معطل کردن اقتصاد کشور به مذاکرات خطاست

براتی، کارشناس روابط بین الملل گفت: معطل کردن اقتصاد کشور به مذاکرات و فرسایشی کردن مذاکرات سمی است که موجب آسیب به اقتصاد داخلی و از دست رفتن فرصت ها می شود.

به گزارش بازار، مسعود براتی کارشناس روابط بین الملل با بیان این مطلب گفت: همه شواهد نشان می دهد هدف آمریکا از طولانی و فرسایشی کردن مذاکرات توقف و معطل کردن اقتصاد ایران برای جلوگیری از مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تحریم ها و حذف شرکای تجاری ایران است.

وی افزود: بنابراین در این شرایط اتکاء به توان داخلی و مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل تحریم ها راهکار مناسبی است که می تواند توطئه ها و سیاست های استکباری آمریکا و غرب را خنثی کند.

این کارشناس مسائل بین المللی در خصوص اهداف آمریکا و غرب از فرسایشی و طولانی کردن مذاکرات تصریح کرد: اکنون ابزار فشار آمریکا یعنی تحریم ها دچار چالش شده و از کارآمدی افتاده است و این مسئله موجب انتقادهای فراوان داخلی به دولت آمریکا از ناکارآمدی تحریم ها شده است لذا آنها برای جبران ناکارآمدی به زمان نیاز دارند و با فرسایشی و طولانی کردن مذاکرات بدنبال اجماع سازی علیه ایران و ترمیم وجهه خود در عرصه بین الملل می باشند.

وی به فضا سازی های رسانه ای آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آنها با استفاده از ابزار رسانه و فضا سازی رسانه ای و نیز استفاده از معادلات داخلی برای توقف فعالیت های هسته ای از جمله استفاده از ابزار تروریست و خرابکاری از جمله اقدام تروریستی اخیر در نطنز، تلاش می کنند از مقاوم سازی ایران و اتکاء به توان داخلی جلوگیری کنند.

مسعود براتی در خصوص پیش بینی خود از آینده مذاکرات اظهار داشت: به نظر من در کوتاه مدت این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و تا قبل از انتخابات بعید است به نتایج روشنی برسد.

وی افزود: ممکن است در کوتاه مدت برای بازسازی چهره خصمانه آمریکا گشایش های جزئی صورت گیرد.

اما دستیابی به توافق کامل و رفع کامل تحریم ها در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد بنابراین باید به سیاست مقاوم سازی کشور در مقابل تحریم ها و اتکاء به توان داخلی سرعت بخشید و از معطل کردن اقتصاد ملی به خاطر مذاکرات پرهیز کرد.

کد خبر: ۸۳٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha