۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
قانونمند شدن رمزارز موجب دور زدن تحریم‌ها می شود
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانونمند شدن رمزارز موجب دور زدن تحریم‌ها می شود

حسن پور، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تولید ثروت نیم میلیون دلاری رمزارز در کشور، قانونمند شدن این صنعت را موجب دور زدن تحریم‌ها عنوان کرد.

به گزارش بازار، شهباز حسن‌پور در خصوص چرایی رها بودن مسئله ارزهای دیجیتال، اظهار کرد: کمیسیون درپی تعیین تکلیف وضعیت صنعت استخراج رمز ارزهاست؛ هرچند بهتر بود دولت از ده سال قبل، لایحه مربوطه را تقدیم مجلس می کرد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه دولت هیچ اقدامی در این جهت انجام نداده است، گفت: کمیسیون با پیشنهاد جمعی از همکاران این موضوع را در دستور کار قرار می دهد و امیدواریم از نظر کلیه صاحب نظران در کشور استفاده کرده و قانونی جامع داشته باشیم.

حسن‌پور رمز ارزها را در دنیا قانونی و همچون سایر امور، این پدیده جهانی را در کشورمان غیر قانونی دانست و افزود: در کار دولت عمدی در کار نبوده بلکه یک سهل انگاری و کوتاهی در این رابطه صورت گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است خروج رمز ارز حتی به شکل دیجیتالی از کشور مفسده زاست و در اینباره گفت: کمیسیون درپی راهکاری است تا دولت مکلف به ساماندهی وضعیت این بازار شود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از نیم میلیون دلار در ایران رمزارز تولید می شود که اگر ساماندهی شود، این بازار سازماندهی شده خواهد بود.

این نماینده مجلس دور زدن تحریم ها و اقدام قانونی جوانان ایرانی در این بازار را از نقاط مثبت قانونمند شدن صنعت رمز ارز دانست و افزود: همواره عده ای با کارهای خوب مقاومت می کنند و بورس یکی از این مقاومت ها بود.

آلبرت بغزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس حوزه اقتصاد با اشاره به اینکه کمترین اقتصاددانی موضعی علمی در برابر رمز ارز اتخاذ کرده است، گفت: علاوه بر اینکه استخراج باید قانونی باشد، در زمینه خرید و فروش رمز ارز نیز باید اقدامی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه خرید و فروش نباید نگران کننده باشد، تصریح کرد: در اینجا نباید دولت مقصر شناخته شود و مردم اگر در زمینه ارزش دارایی خود دچار نگرانی شوند، نهادی پاسخگوی آن ها نیست.

بغزیان، گفت: اقتصاددانان در مبادله ای بودن رمز ارزها مشکلی ندارند ولی در حوزه حفظ ارزش و مدیریت این پول دیجیتالی هنوز نهاد مشخصی وجود ندارد و لذا موضع کشورها ناظر بر ریسک پذیر بودن این ارز است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حتی روسای بانک های مرکزی کشورها موضعی مشخص اتخاذ نکرده اند، افزود: مسئله رمز ارز برای بسیاری افراد هنوز مجهول است و عده ای بدون پشتوانه بودنِ آن را خطرناک می دانند.

کد خبر: ۸۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha