۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
تمرکزگرایی مهمترین مانع در مسیر تولید است
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

تمرکزگرایی مهمترین مانع در مسیر تولید است

گزدرازی، رئیس اتاق بازرگانی بوشهر می‌گوید: یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید، تمرکزگرایی است و برای رفع این معضل و کمک به تولید، باید هر سه قوه با همراهی هم از بخش خصوصی حمایت کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بوشهر می‌گوید: الزامات تحقق شعار سال که تاکید بر تولید، حمایت از تولید و مانع‌زدایی از مسیر تولید است، نیاز به همراهی، همکاری و هماهنگی قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضائیه دارد. بدون هماهنگی این سه قوه تصمیم‌گیر برای اقتصاد، گره از کار تولید باز نمی‌شود.

خورشید گزدرازی می‌افزاید: نباید در مقابل تولید مانع‌تراشی شود، باید مشکلات این حوزه شناسایی شود و برای رفع این مشکلات گام‌های اساسی برداشته شود؛ اما این گام اساسی جز با همراهی همه ارکان تاثیرگذار بر سیاست‌های اقتصادی ممکن نیست.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید می‌کند: مخاطب مهم‌ترین بخش شعار سال، دولت و مجموعه حاکمیت است. مثلابراساس سنجش‌ها و آمارهای و رتبه ایران می‌گویند شرایط ایران برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی مناسب نیست؛ این فضا باید توسط حاکمیت از جمله قوای سه‌گانه بهبود یابد.

 رئیس اتاق بوشهر تاکید می‌کند: در قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار تاکید شده که از نظر بخش خصوصی استفاده شود، اما متاسفانه در عمل به نظر بخش خصوصی توجه نمی‌شود؛ نمونه آن را در دوره نرخ‌گذاری ارز، ارز ۴۲۰۰ تومانی دیده‌ایم؛ همان زمان بارها و بارها بخش خصوصی اعلام کرد که این نرخ‌گذاری تبعات زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

او ادامه می‌دهد: ما باید در سیاست‌گذاری به اقتصاد به قوانین نوشته شده موثر احترام قائل باشیم و قوانین مزاحم و مخل فعالیت اقتصادی را پایش و اصلاح کنیم. باید در حوزه‌های مختلف به نگاه بخش خصوصی توجه شد؛ این واقعا می‌تواند در اقتصاد و تولید گره‌گشا باشد.

به گفته گزدرازی مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی در حوزه بانک و تأمین اجتماعی است. انتظار می‌رود بانک‌ها امسال با تغییر بخش‌نامه‌ها، سود مرکب و بخشش جرائم دیرکرد از تولید و صنعت حمایت کنند.

او ادامه می‌دهد: در پایش فضای کسب‌وکار بارها به این مشکلات اشاره شده است، باید برای رفع این موانع و مشکلات به نگاه اجرایی و کارشناسی بخش خصوصی توجه شود.

گزدرازی به مشکلات نظام بانکی اشاره می‌کند: در پایش ملی بهبود محیط کسب‌وکار مشکلات نظام بانکی از عمده‌ترین موانع بهبود محیط کسب‌وکار است و قطعاً اصلاح ساختار و نظام بانکی کشور از اهم وظایف دولت و مجلس است که با اصلاح بوروکراسی گسترده در این نظام و اصلاح نظام بهره در تسهیلات بانکی، تلفیق بانکداری تجاری و سرمایه‌گذاری و خارج کردن بانک‌ها از حالت بنگاهی امکان‌پذیر است.

به گفته رئیس اتاق بوشهر یکی از مهمترین مکشلات در حوزه تولید تمرکزگرایی است؛ تمرکزگرایی از پایتخت تا مراکز استان گسترده شده و این یکی از بزرگترین مانع بر مسیر تولید است. تولید نیاز به چابکی و چالاکی در تصمیم‌گیری‌هادارد. برای رفع موانع تولید باید هر سه قوه اراده محکم و اراده معطوف به اهمیت تولید داشته باشند.

کد خبر: ۸۳٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha