۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
 اقتصاد پویا در گرو گردش مالی فعال تجار و تولیدکنندگان است
عضو هیات رئیسه مجمع عالی واردات:

اقتصاد پویا در گرو گردش مالی فعال تجار و تولیدکنندگان است

مناقبی، عضو هیات رئیسه مجمع عالی واردات بیان کرد: اگر ما یک اقتصاد ایستا و یا یک تورم توام با رکود داشته باشیم هر میزان هم که پول تزریق کنیم این مسیر حرکت نمی کند و به مشکل می خورد.

به گزارش بازار، علیرضا مناقبی، عضو هیئت رئیسه مجمع عالی واردات با اظهار به اینکه شاید مسیر حمایت هایی که از تولید می شود، نادرست است، تصریح کرد: ما فقط با شعار نمی توانیم برای تولیدکننده شرایطی ایجاد کنیم که تولید خوبی داشته باشد و بعد بتواند صادرات را هم انجام دهد. چراکه تولیدکننده ما امروز در تهیه مواد اولیه متناسب و خوب در تنگنا است و از طرفی باید بتواند در بازارهای بین المللی جایی برای رقابت هم داشته باشد.

وی افزود: یکی از اشتباهاتی که در مسائل مالی می کنیم این است که نمی دانیم پول را چگونه و چه زمانی در اختیار یک تولیدکننده قرار دهیم. آیا تولیدکننده ای که درخواست وام و یا درخواست پول می کند، واقعا تولیدکننده است و یا سرمایه گذاری کرده و از وام برای سرمایه در گردش می خواهد استفاده کند؟

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی واردات با رد ممنوعیت واردات به کشور تصریح کرد: اینکه ما می آییم و جلوی واردات را می بندیم در هیچ کجای دنیا قابل مطرح شدن و مطرح کردن نیست. برای بنده کلمه واردات بی رویه جای سوال بوده و هست. هیچ وقت واردات بی رویه صورت نمی گیرد چون تا نیازی نباشد هیچ وارد کننده ای نمی آید سرمایه خودش را به خطر بیندازد و واردات انجام دهد.

وی افزود: ما جلوی واردات را می گیریم ولی چون نیاز جامعه را برطرف نکردیم امروز می بینیم که مجددا مسیر کالاهای قاچاق به هفت هشت سال گذشته برگشته است چون نیاز جامعه بر اساس تولید تامین نشده، پس واردات غیرقانونی یا قاچاق انجام می شود و جلوی افراد قانونمند را هم گرفتیم.

مناقبی در عین حال گفت: نمی خواهم بگویم باید هر وارداتی انجام شود. ولی می خواهم بگویم کلمه واردات بی رویه نداریم چون واردکننده سرمایه خودش را به خطر نمی اندازد. واردات اگر بازاری نداشته باشد باید کالا در انبارها بماند و خاک بخورد و اصل پول هم از بین می رود.

وی به یکی از حمایت ها از تولید داخل اشاره و بیان کرد: امروز بعد از گذشت سه سال به تولیدکنندگان داخلی اجازه داده شده تا بدون رقیب قانونی تولید کنند.

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی واردات با تاکید بر اینکه شرایط باید به گونه ای باشد تا ترنور مالی (گردش مالی) واردکننده، تولیدکننده و صادرکننده در حرکت باشد، متذکر شد: اگر ما یک اقتصاد ایستا و یا یک تورم توام با رکود داشته باشیم هر میزان هم که پول تزریق کنیم این مسیر حرکت نمی کند و به مشکل می خورد. لذا بابت این کار باید چرخه حرکتی اقتصاد را به راه بیاندازیم.

وی افزود: در این صورت با به راه افتادن چرخه اقتصاد، قطعا تولید بالا تر انجام می شود و جا به جایی پول بهتر انجام می شود و شرکت ها با ظرفیت های کاملشان کار می کنند.

کد خبر: ۸۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha