۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
۵۰۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی فارس پرداخت شد
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس:

۵۰۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی فارس پرداخت شد

شیراز- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به بیش از ۳۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی در سطح استان پرداخت شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس افزود: سال ۹۹ ،سالی سخت به همراه مشکلات خاص ازجمله تحریم و کرونا بود و به همین دلیل فشاری سنگین به تمامی آحاد جامعه از جمله ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی وارد کرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع کرونا در سطح استان فارس،گفت: ۷۳ هزار کارگر در ۲۷ هزار کارگاه آسیب دیده از شیوع این ویروس در سطح فارس از کار تعلیق و بیکار شدند که به تمام این افراد بیمه بیکاری پرداخت شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: به جز پرداخت بیمه بیکاری، ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به ۱۴ رسته شغلی متاثر از شیوع کرونا در سطح این استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات به بیش از ۳۰ هزار کارگاه آسیب دیده از کرونا در سطح این استان پرداخت شده تا مشاغل موجود در این واحدها حفظ شود.

مختاری در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات انجام شده پیرو مصوبات ستاد ملی و استانی بیماری کرونا در جهت پیشگیری از شیوع بیماری در جامعه کار و تولید اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۶۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان فارس وجود دارد که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۴ هزار نفر از این افراد که شاغل در کارگاههای بزرگ تولیدی بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند و در مجموع ۴دهم درصد جان باختگان ناشی از کرونا در فارس از میان جامعه کارگری این استان بوده است.

وی تاکید کرد: آمار ابتلای جامعه کارگری این استان به کرونا نشان از انجام اقدامات پیشگیرانه موثری دارد.

مختاری تاکید کرد: کارفرمایان و کارگران با هنرمندی و از خود گذشتگی هم تولید را سرپا نگهداشتند و هم مواظبت از خودشان را در اولویت قرار دادند و در این خصوص تلاش  بسیار خوبی با خواست کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، بازرسان کار و کارشناسان امور اجتماعی وتشکلات کارگری و کارفرمایی و و تعاون گران تولیدی استان انجام شد زیرا عرصه تولید تنها مراکز تجمعی است که در محدودیت های کرونایی هرگز تعطیل نشده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: در ادامه و با شروع موج چهارم شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و فارس باید مجددا و مکررا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی کار در واحدهای تولیدی و کارخانه‌های استان و خصوصا موسسات اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رعایت شود تا بتوان در ادامه عملکرد قابل دفاع استان را در این خصوص تداوم داد.

کد خبر: ۸۳٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha