۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
تنقیح ۵۲۰ مورد قانون و ۱۸۲۸ مورد مقررات مرتبط با صنعت حمل‌ و نقل ریلی
توسط شرکت راه آهن انجام شد؛

تنقیح ۵۲۰ مورد قانون و ۱۸۲۸ مورد مقررات مرتبط با صنعت حمل‌ و نقل ریلی

با تشکیل کارگروهی، نسبت به آسیب‌شناسی، بررسی، تدوین و تنقیح مجموعه قوانین، مقررات و همچنین مصوبات حوزه صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور اقدام شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تشکیل کارگروهی در دفتر حقوقی این شرکت با حضور کارشناسان و مشاوران حقوقی، نسبت به آسیب‌شناسی، بررسی، تدوین و تنقیح مجموعه قوانین، مقررات و همچنین مصوبات حوزه صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور خبر داد.

در این راستا تعداد۵۲۰ مورد قانون و یک‌هزار و ۸۲۸ مورد مقررات مرتبط با صنعت حمل ونقل ریلی مورد تنقیح  قرارگرفت که لیست‌های تنقیحی، پس از تصویب در هیئت وزیران، توسط معاون محترم اول ریاست جمهوری ارسال و مورد ابلاغ رسمی  قرارگرفت.

بر اساس این گزارش، در اقدامی تکمیلی و هم راستا با فرایند تنقیح و تدوین قوانین و مقررات ریلی فوق، مجموعه مصوبات هیئت مدیره شرکت راه آهن نیز توسط دفتر حقوقی این شرکت، مورد تنقیح قرار گرفت که بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ مصوبه هیئت مدیره شرکت راه آهن مربوط به سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ مورد پالایش، بازنگری و بررسی مجدد قرارگرفت.

این گزارش می‌افزاید ۱۵۰ قانون معتبر، ۲۶۲ مقرره معتبر و  ۱۹۶مصوبه معتبر نتیجه اقدامات شرکت راه آهن در راستای تنقیح و تدوین قوانین و مقررات است.

افزایش قابلیت اجرایی قوانین، مقررات و مصوبات- ایجاد امکان اصلاح یا حذف قوانین، مقررات و مصوبات ناکارآمد- افزایش بهره‌وری و سرعت در امور سازمانی - صرفه جویی در منابع و شفاف سازی نسبت به مفاد قوانین و مقررات حاکم بر روابط اشخاص از جمله مزایای تنقیح قوانین و مقررات است.

تنقیح به معنای بررسی قوانین، اصلاح، تصحیح و مرتب کردن است و این اختیار را می‌دهد که بتوان قوانین موجود را اصلاح کرد.

کد خبر: ۸۳٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha