۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
امکان تنظیم بهینه بازار با تحلیل داده‌های شفاف بورس کالا
قائم مقام بورس کالای ایران عنوان کرد

امکان تنظیم بهینه بازار با تحلیل داده‌های شفاف بورس کالا

محتشمی پور، قائم مقام بورس کالا گفت: اجازه ندهید برخلاف قوانین، مقررات تنظیم شود و پیشنهاد می شود برای پایان التهاب و به هم ریختگی بازار، اقدامات لازم برای ایجاد نهادهای تنظیم گر در بازار انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، قائم مقام بورس کالای ایران گفت: وقتی پس از انجام معاملات کالاها در بورس کالا، اطلاعات و داده های شفاف از روند معاملات در دسترس قرار می گیرد، انتظار داریم متولیان و سیاست گذاران، اطلاعات را تحلیل کرده و براساس آن نسبت به تنظیم بهینه بازار اقدام کنند اما متاسفانه بعضا مداخله قیمتی صورت می گیرد و نظم بازار بهم می ریزد.

محتشمی پور قائم مقام بورس کالای ایران گفت: ما به عنوان بورس نه عرضه کننده هستیم و نه خریدار؛ زمانی که کالایی خرید نمی‌شود بیان کننده آن است که مساله‌ای وجود دارد ما در هر حوزه‌ای که موفق‌تر بودیم بیشتر تحت فشار قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: زمانی که ما اطلاعات را مشخص می‌کنیم انتظار داریم متولیان اطلاعات را تحلیل کنند نه اینکه مداخله قیمتی انجام دهند این درحالی است که این مهم، یکی از مهمترین معضلات ما به شمار می‌رود.

محتشمی پور خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: اجازه ندهید بر خلاف قوانین، مقررات تنظیم شود همچنین برای جمع شدن به هم ریختگی بازار، فشار بیاورید تا نهادهای تنظیم گر در بازار ایجاد شوند ضمن آنکه تغییر مکرر مقررات مساله آسیب زایی است که نیازمند رسیدگی است.

کد خبر: ۸۳٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha