۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
سامانه توزیع لاستیک خودرو نیاز به اصلاح دارد| افزایش قیمت روغن‌موتور در بازار غیرقانونی
رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران خبر داد

سامانه توزیع لاستیک خودرو نیاز به اصلاح دارد| افزایش قیمت روغن‌موتور در بازار غیرقانونی

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران، گفت: سامانه توزیع لاستیک در بازار مشکل ایجاد کرده، لذا خواستار ترتیب اثر برای بازنگری در عملکرد سامانه توزیع تایر در بازار هستیم.

بازار؛ گروه خودرو: رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به فعالیت این صنف در بحران کرونا، گفت: در سال جدید افزایش قیمت روغن‌موتور نداشتیم، اگر در بازار نیز افزایش قیمتی وجود داشته باشد غیرقانونی است. زیرا تولید کنندگان مصوب سازمان حمایت برای افزایش را دریافت نکردند. این درحالی هست که سال گذشته روغن‌موتور خودروهای سواری(بنزینی) ۴۰ درصد و روغن‌موتور خودروهای سنگین(دیزلی) ۵۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.
داود سعادتی نژاد ضمن تاکید این موضوع که دستمزدهای خدماتی این صنف در سال ۱۴۰۰ تا کنون افزایش نداشته، افزود: بازار روغن‌موتور مشکلی نداشته و در واحدهای صنفی باوجود محدودیت‌های کرونایی توزیع وجود دارد. روغن‌موتورهای تقلبی یا بی کیفیت در سطح تهران بسیار کم هستند. واحدهای پروانه‌دار محصولات با کیفیت و البته استاندارد عرضه می‌کنند.

این مقام صنفی، با اشاره به فعالیت این صنف در سال جاری، بیان کرد: از تولیدکنندگان روغن‌موتور می‌خواهیم که توزیع محصولات را برای واحدهای دارای پروانه انجام و از تعامل با واسطه‌ها جهت کاهش ایجاد مشکل برای ما، خودداری کنند.

سعادتی نژاد در خصوص اوضاع تایر در بازار، گفت: قیمت لاستیک سال گذشته ۵۵ درصد افزایش را تجربه و با قیمت بازار آزاد یکسان شد. همین مساله سبب کاهش تقاضا از سوی مشتریان و دپو شدن لاستیک‌ها در انبارها شد. لذا از خواستاریم ترتیب اثری در خصوص مساله سامانه توزیع داده شود، تا مشکلات توزیع لاستیک کاهش یافته و رقابت ایجاد شود.

کد خبر: ۸۳٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha