۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
۱۶۰ میلیارد تومان به ۹ پروژه مهم زیربنایی هرمزگان تخصیص یافت
استاندار هرمزگان؛

۱۶۰ میلیارد تومان به ۹ پروژه مهم زیربنایی هرمزگان تخصیص یافت

بندرعباس - استاندار هرمزگان از تصویب و ابلاغ ۳۰ پروژه شاخص زیربنایی و اقتصادی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به منظور اجرا در سال ۱۴۰۰خبر داد.

 به گزارش بازار، فریدون همتی ظهر پنجشنبه در پایان نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی استان، ضمن ارزیابی مثبت از گزارش برنامه های ملی هر یک از دستگاه های استانی، از احصاء اولیه و ارسال ۱۲۰ پروژه با مشارکت دستگاه های اجرایی و همکاری و هماهنگی معاونت اقتصادی و عمرانی استانداری به ستاد مرکزی جهش تولید در سال ۹۹ خبر داد و اظهارکرد: ۴۴ پروژه نهایی توسط ستاد مرکزی جهش تولید کشور در قالب امضاء تفاهم نامه مشترک تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: این تعداد پروژه در مجموع با اعتبار یک هزار و ۴۹۰میلیارد تومان شامل ۳۰ پروژه تملک دارایی و ۱۴ پروژه اقتصادی است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در بخش جهش تولید، ۱۶۰میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی در روزهای پایانی سال ۹۹ با تلاش خوبی که از سوی دستگاه ها صورت گرفت، به ۹ پروژه شامل اسکله رمچاه، اسکله و حوضچه چیروئیه، جاده جغین رودان، محورهای ارتباطی بشاگرد، سد زاکین تخصیص پیدا کرد.

همتی عنوان کرد: ۱۸میلیارد تومان برای برق رسانی به برخی مجتمع های پرورش میگو به عنوان قسط اول نیز واریز شد که تا ۳۱ تیرماه باید جذب پروژه ها شود و با ارائه گزارش پیشرفت پروژه، مرحله دوم این منابع در یک یا دوماه آینده تزریق می شود که خوشبختانه با توجه به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ها از منابع اعتباری دریافتی بیشتر است، از این بابت نگرانی نخواهیم داشت.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ۸۳ پروژه برای اجرا توسط ۱۹دستگاه اجرایی به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور رسیده است، ابراز داشت: ۱۸ پروژه توسط دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به پنج دستگاه اجرایی هرمزگان ابلاغ شد که محیط زیست و منابع طبیعی با ۱۲ پروژه، آب منطقه ای با یک پروژه، شرکت گاز با یک پروژه، آب و فاضلاب با ۲پروژه و جهاد کشاورزی با ۲پروژه، دستگاه های دارای برش استانی هستند.

همتی از تصویب و ابلاغ ۳۰پروژه از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استان هرمزگان برای سال ۱۴۰۰خبر داد و گفت: در گام نخست ۱۱۵ پروژه با مشارکت دستگاه های اجرایی احصاء شد که ۳۵ عنوان کلی پروژه با ۸۳ زیر پروژه با هماهنگی معاونت عمرانی و اقتصادی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارسال شد که از این تعداد، ۳۰ پروژه از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و ابلاغ شد که شامل ۲۷ پروژه زیربنایی و سه پروژه اقتصادی است و در سال جاری اجرایی می شود.

کد خبر: ۸۳٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha