۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
آزادسازی پول های ایران در سئول نیازمند راه حل ایرانی- کره ای است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آزادسازی پول های ایران در سئول نیازمند راه حل ایرانی- کره ای است

رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اینکه کره ای ها بخواهند روابط اقتصادی مناسب خود با ایران را با آمریکا پیوند بزند کار عقلانی و منطقی نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، با اشاره به رفتار کره ای برای آزادسازی پول های بلوکه شدن ایران در این کشور، گفت: بعد از جنگ ایران و عراق، کره ای ها نقش پر رنگی در بحث نوسازی، توسعه و فعالیت اقتصادی در ایران داشته اند، کره ای ها به ویژه در حوزه خودرو سازی و لوازم خانگی نقش زیادی داشتند و ایران با آنها همکاری وسیعی داشت.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه آسیایی ایران و نگاه تهران به حل مشکلات کشورهای آسیایی در روابط بین الملل ارزشمند است، ادامه داد: تا امروز هیچ چالش و تنشی در سیاست خارجی با کره ای نداشته ایم و اگر بخواهند در روابط خود با ما و برگردانند پول ایران به توافق یا نظر آمریکا و حل مشکل را به آمریکایی ها ارجاع دهد نه عقلانی است نه منطقی و نه می تواند مشکل را حل کند چرا که ایران با آمریکا دچار تنشی های در سطح امنیتی و سیاسی هستیم و این مشکلات در چهار دهه اخیر حل نشده است  و اکنون نیز در قالب برجام گرفتار کج فهمی آمریکا هستیم.

وی بیان کرد: اینکه کره ای ها بخواهند روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مناسب خود با ایران را با آمریکا پیوند بزند کار عقلانی و منطقی نیست و منافع دو کشور و دو ملت را تامین نمی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کره به سوخت، نفوذ و بازار ایران نیاز دارد، در واقع بیش از اینکه ما به کره ای ها نیاز داشته باشیم آنها به ما نیاز دارند بنابراین نباید منافع خود را به خطر بیناندازد و آن را به آمریکا پیوند بزند، آمریکایی که نه تنها با ایران چالش ایجاد کرده بلکه در دوره ترامپ با سایر کشورها و پیمان ها همین چالش و تنش را داشته است.

رحیمی جهانی آبانی در ادامه با تاکید براینکه تنها راه حل پول های بلوکه شده ایران، گفت و گوی دو جانبه ایران و کره است اظهار داشت: حل مشکل تنها از طریق گفت و گو مستقیم و بدون پیوند زدن به آمریکا و مشکلاتی که ایران با آمریکا دارد، ممکن است و کره نباید ظرفیت عظیم اقتصاد ایران را از دست دهد چرا که برای کره در ایران جایگزین های زیادی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همچنان علاقه به حفظ روابط دوستان با کره دارد که این موضوع بستگی به رفتار و عقلانیت کره ای ها دارد که آیا می خواهند مشکل را خود حل کنند یا می خواهند به مسئله ای که سراسر چالش و تنش زا است پیوند بزنند.

کد خبر: ۸۳٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha