۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از ایده های خلاقانه برای مقابله با کرونا
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تاکید کرد

حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از ایده های خلاقانه برای مقابله با کرونا

ارومیه- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: ازهر گونه ایده خلاقانه و نوآورانه در راستای مقابله با کرونا حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمدنیکبخت عصر شنبه در جلسه ای با حضور شرکت های دانش بنیان و فرماندار ارومیه، شرکت های دانش بنیان و فناور استان را متشکل از نخبگان علمی دانست و گفت:  این نخبگان باید وارد فعالیت ها و تصمیم سازی ها شده و به آنها ماموریت داده شود.

وی با اشاره به شرایط حاضر کشور و دغدغه مقابله با ویروس کرونا در آن گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور حاضر به نقش آفرینی در مقابله با این ویروس هستند که در این راستا یک رویداد مجازی  با عنوان مقابله با کرونا ویروس جهت جذب ایده های نوآورانه و خلاقانه برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فناوری ادامه داد: محصولات اسپری و  ژل ضدعفونی کننده، دستگاه ضدعفونی کننده پلاسمای سرد، دستگاه تصفیه هوا، دوربین حرارتی و مولتی روتورهای  هیبریدی و الکترونیکی جهت سم پاشی و ضدعفونی امکان  از جمله محصولات تولید شده در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی است.

تولید دستگاه ضدعفونی کننده و گندزدایی محیط

 مدیرعامل شرکت ایده پردازان دانش الکترونیک پایا نیز در این جلسه با اشاره به تولید دستگاه ضدعفونی کننده و گنزدایی محیط توسط این شرکت گفت: این دستگاه ها توانایی استریل و ضدعفونی محل بدون نیاز به هبچگونه ماده شیمیایی و به صورت نامحدود را دارا هستند.

توحید الهام دوست اظهار کرد: این دستگاه به دلیل استفاده از سیستم نظارتی و پایش خودکار توانایی کار کرد مداوم را دارا است و دستگاه کاملا هوشمند و برنامه پذیر بوده  و نیاز به اپراتور ندارد.

وی افزود: این وسیله نیاز به شارژ کردن و قرار دادن ماده اولیه در داخل دستگاه نداشته و علاوه بر آن، کاملا کم مصرف است.

الهام دوست درباره مکان های که این دستگاه قابل استفاده  است، گفت: این وسیله قادر به استریل کردن محیط هایی نظیر بیمارستان ها، فروشگاه ها، کابین اتویوس، کابین خودرو، سطل زباله های عفونی بیمارستان ها، اتاق های پرو لباس و کمد های لباس بوده  و  قابلیت تزریق به آب برای استربل کردن آب و استفاده از آب به عنوان شوینده قوی و سازگار با پوست است.

به گفته مدیرعامل شرکت ایده پردازان دانش الکترونیک پایا قیمت این دستگاه ها نسب به توان، غلظت و هچنین سیستم های کنترلی و فیلتر های استفاده شده  از دو میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است.

الهام دوست درباره مزیت های استریل کردن محیط با گاز ازن توضیح داد: روش استریل کردن توسط گاز ازن مزیت های فراوانی نسبت به روش های معمول استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی دارد که شامل کاملا ارگانیک بودن آن،  عدم نیاز به استفاده از هیچگونه ماده شیمیایی، دستگاه به صورت نامحدود توانایی استریل و ایزولاسیون میحط را دارد و برخلاف مواد شیمیایی صنعتی خورنده نبوده و  نیاز به شستشوی محیط بعد از ایزولاسیون را ندارد.
 

کد خبر: ۸٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha