۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کالاهای اساسی مردم گران نمی‌شود/ کنترل بازار اردبیل با تشدید نظارت‌ها
رئیس اتاق اصناف اردبیل:

کالاهای اساسی مردم گران نمی‌شود/ کنترل بازار اردبیل با تشدید نظارت‌ها

اردبیل- اشجع، رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: مایحتاج ضروری مردم به ویژه مواد غذایی مورد نیاز در ماه مبارک رمضان افزایش قیمت پیدا نمی‌کند.

مهدی اشجع در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به برخی از محصولات نظیر خرما، مواد پروتئینی، شکر و لبنیات با هماهنگی اتحادیه‌ها و صنوف قرار است از هرگونه افزایش خودسرانه قیمت جلوگیری شده و به اندازه کافی نیاز مردم در ماه مبارک رمضان تامین شود.

وی از عرضه مناسب خرما در فروشگاه‌ها و سطح بازار خبر داد و اظهار کرد: این محصول با ارزش غذایی بالا و پرمصرف در ماه مبارک رمضان هیچگونه افزایش قیمتی در ایام رمضان نخواهد داشت و فروشندگان موظف هستند خرمای مضافتی را به نرخ هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل در مورد عرضه گوشت قرمز برای تنظیم بازار بیان کرد: به رغم مشکلاتی که در تولید گوشت قرمز وجود دارد اما به اندازه کافی روزانه کشتار انجام شده و مردم در ماه مبارک رمضان می‌توانند نیاز خود را از بازار تامین کنند.

اشجع به تغییرات قیمتی محصولات لبنی اشاره کرد و گفت: هیچ چشم‌اندازی برای افزایش قیمت محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان متصور نیستیم و با تداوم بازرسی‌ها و نظارت‌ها سعی‌مان بر این است تا جلوی هرگونه گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار را بگیریم.

وی به آرام شدن وضعیت مرغ و تخم مرغ اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر به اندازه کافی مرغ در سطح استان کشتار شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و قرار است با واردات تخم مرغ به استان نیز تنظیم بازار اتفاق بیفتد.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل ادامه داد: در سال گذشته در مجموع بیش از ۳۰ هزار و ۷۸۱ بازرسی از واحدهای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی استان اردبیل انجام شد.

اشجع به کارکرد بازرسی و نظارت اتاق اصناف اردبیل در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: از این تعداد بازرسی ۲۹ هزار و ۶۲۷ مورد از خرده‌فروشی‌ها و یک هزار و ۱۵۴ مورد در واحدهای عمده‌فروشی اتفاق افتاده است.

وی تعداد گزارش‌های مردمی را بیش از ۴۰ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع ۱۸۸ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که برآورد جریمه پیشنهادی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی ۴۱۵ میلیون و ۱۳۶ هزار ریال بوده است.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل تعداد اخطارهای صادر شده را ۹ هزار و ۱۲۵ مورد و تعداد اقدام به پروانه را دو هزار و ۹۳۴ مورد اعلام و اظهار کرد: در مجموع در سال گذشته یک هزار و ۱۹۹ واحد صنفی در اردبیل به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده که از این تعداد ۲۳ واحد به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کد خبر: ۸۳٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha