۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰
مشخصات فنی هیوندای «استاریا» فاش شد+ تصاویر
مینی ون کره‌ای آماده فروش در اروپا

مشخصات فنی هیوندای «استاریا» فاش شد+ تصاویر

گروه خودروسازی هیوندای به تازگی مشخصات فنی مینی ون جدید خود یعنی استاریا را منتشر کرده و این خودرو در دو مدل کاربری ون مسافری و کمپر پا به بازار خواهد گذاشت.

بازار؛ گروه خودرو: حدود سه هفته پیش هیوندای از محصول جدید خود یعنی استاریا رونمایی کرد. در آن زمان هیوندای هیچ جزئیات فنی از محصول جدید خود، ارائه نکرد. اما بار دیگر این دردانه کره‌ای خبر ساز شد، هیوندای به تازگی مخشصات فنی مینی ون خود را با جزئیات منتشر کرد. انتشار این مشخصات به دلیل کنجکاوی فراوان مشتریان اروپایی بوده که نسبت به عرضه این خودرو کره‌ای علاقمندی نشان داده‌اند. در ادامه به بررسی مشخصات آن خواهیم پرداخت:

مشخصات فنی هیوندای «استاریا» فاش شد+ تصاویر

طراحی و ابعاد
استاریا در ظاهر مشابه یک خودرو الکتریکی هست که از آینده به زمان ما آمده و در نگاه اول حس کنجکاوی را برای سرنشین ایجاد می‌کند. جلوپنچره عرض، چراغ‌های عمودی، شیشه‌های بزرگ و البته سرتاسری ظاهر این ون را نسبت به رقبا خود بسیار متمایز کرده است. طراحان هیوندای سعی کردند، برای سهولت در ورود و خروج سرنشینان، درهای خودرو را در زمان باز شدن مخالف یک دیگر طراحی کنند. حالت آیرودینامیکی این خودرو حس راحتی سفر را در زمان سفر به سرنشین انتقال می‌دهد. این ون قرار هست به صورت کمپر یا خودرو مسافری با گنجایش تعداد مسافر دو تا ۱۱ صندلی به بازار بیاید.

استاریا را می‌توان یک ون پیچده توصیف کرد، زیرا از حداکثر فضای داخل کابین برای راحتی سفرهای طولانی سرنشینان استفاده شده است. ضریب درگ این خودرو به شدت کاهش یافته تا کارایی لازم را داشته باشد.
استاریا ۵۲۵۳ میلی متر طول و ۱۹۹۷ میلی‌متر عرض دارد. فاصله دو محور آن در نسخه کمپر ۳۲۷۳ میلی‌متر و در نسخه مسافری ۲۰۰۰ میلی‌متر است. ظرفیت بار این خودرو ۵ هزار لیتر بوده که هیوندای مدعی هست این مدل تجاری با سه تیپ مختلف در بازار حضور خواهد شد.

مشخصات فنی هیوندای «استاریا» فاش شد+ تصاویر

مشخصات فنی
مینی ون استاریا به یک پیشرانه توربودیزل ۲.۲ لیتری با ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۱ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. مشتریان بازار اروپا می‌توانند این خودرو را با دو جعبه دنده شش و هشت سرعته اتوماتیک سفارش و خرید کنند. این خودرو در سایر بازارهای بین‌المللی به یک پیشرانه تنفس طبیعی با حجم ۳.۵ لیتر و ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۱ نیوتن متر گشتاور عرضه خواهد شد.
هیوندای با طراحی و تولید یک سیستم تعلیق مستقل برای محور عقب و چند پیوندی برای محور جلو سعی دارد که بیشترین راحتی سفر را برای سرنشینان ایجاد کند. این سیستم تعلیق می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش سطح صدا و لرزش ناشی از عملکرد پیشرانه یا سطح جاده داشته باشد.

مشخصات فنی هیوندای «استاریا» فاش شد+ تصاویر

کارایی ون استاریا
در بازارهای هدف که قرار هست استاریا به آن عرضه شود، چندین مدل و کاربری برای آن تعریف شده است. استاریا قرار هست در کاربری‌های مختلف مانند آمبولانس، کمپر و ون مسافری سازگار با محیط زیست به جاده‌ها بیاید. شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمال عرضه نسخه سلول سوختی(پیل سوختی) این خودرو نیز وجود دارد. نسخه‌های استاندارد این مینی ون قرار است در نیمه دوم سال جاری با هشت رنگ بدنه و پنج رنگ داخلی به فروش برسد.
با این تفاصیل می‌توان دریافت که هیوندای با محصول استاریا بار دیگر در بازار ون خواهد درخشید.

مشخصات فنی هیوندای «استاریا» فاش شد+ تصاویر

کد خبر: ۸۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha