۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
مشکلی برای تامین مرغ در ماه مبارک رمضان نداریم/ کنترل قاچاق با سامانه رهتاب
معاون اقتصادی استاندار اصفهان:

مشکلی برای تامین مرغ در ماه مبارک رمضان نداریم/ کنترل قاچاق با سامانه رهتاب

اصفهان- قاضی عسگر، معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: با توجه به کنترل دقیق میزان کشتار و عرضه مرغ در اصفهان توسط سامانه رهتاب، مشکلی برای تامین این کالای اساسی در ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

 بازار؛ گروه استان ها: همزمان با آشفتگی بازار مرغ گمانه‌زنی‌ها در مورد قاچاق و احتکار مرغ قوت گرفت و مسئولان و نیروی انتظامی درصدد توقف و ممانعت این موضوع برآمدند.

مسئولان اصفهان امید دارند که علاوه بر نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان، سامانه رهتاب در ایجاد تعادل در بازار و ساماندهی سیستم توزیع کالا از جمله مرغ به ویژه در ماه مبارک رمضان موثر باشد. گرچه بررسی های میدانی گاهی نشان می دهد که این سامانه تاکنون نتوانسته است بر توزیع عادلانه کالاهای تنظیم بازار تاثیر چندانی داشته باشد و نظارتها نیز همچنان کافی نیست به نوعی که هر چند روز یک بار خبر محموله های قاچاق مرغ زنده از شهرهای مختلف استان خبرساز می شود اما باید منتظر باشیم و ببینیم تا چه میزان وعده های مسئولان در ارتباط با تنظیم بازار کالاها به ویژه مرغ در ماه مبارک رمضان عملیاتی می شود.

در این ارتباط سید حسین قاضی عسگر معاون اقتصادی استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تعادل بازار در عرضه و توزیع مرغ اظهار داشت: چند روزی است که بازار مرغ در اصفهان متعادل شده و علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ بین ۵۵۰ مغازه مرغ فروشی در سطح شهر اصفهان نیز مرغ توزیع شده است.

وی افزود: در چند روز اخیر ۶۵۰ تن مرغ کشتار شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و بر این اساس با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مشکلی برای تامین مرغ نخواهیم داشت.

جلوگیری از قاچاق و احتکار مرغ با سامانه رهتاب
معاون اقتصادی استاندار اصفهان بیان داشت: مقرر شده تا زنجیره مرغ کاملا در سامانه رهتاب عرضه شود تا با این کار احتکار و قاچاق به حداقل برسد و از آن ممانعت به عمل ‌آید، زیرا مواردی از قاچاق و احتکار توسط نیروی انتظامی گزارش شده است.

وی با اعتقاد بر اینکه سامانه رهتاب قیمت مرغ و تخم مرغ را به ویژه در ماه رمضان کنترل می کند تا این محصول با قیمت مصوب در بازار عرضه شود، گفت: تمام کشتارگاه‌ها موظف شدند تا تعداد مرغ های کشتار شده را در سامانه رهتاب ثبت کنند.

قاضی عسگر در ادامه گفت: واحدهای مرغداری بر این اساس نهاده های دامی و طیور مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی همچنین تعداد تولید مرغ روزانه در اصفهان را ۳۵۰ تن تخم مرغ دانست و افزود: روزانه ۷۰ تن تخم مرغ در استان اصفهان مصرف و مابقی آن به سایر استانها ارسال می‌شود.

کد خبر: ۸۳٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha