۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در کشور فراهم شده است
معاون بنیاد مسکن کشور:

زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در کشور فراهم شده است

شیراز- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن ملی، آماده‌سازی زمین و پروژه تعریف شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جواد حق شناس در بازدید از طرح مسکن شهری منطقه سلطان آباد شیراز با اعلام جزییاتی از وضعیت تأمین زمین و همچنین احداث واحدهای مسکن ملی در شهرهای کوچک و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ثبت ‌نام مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن به تعداد پذیرفته‌شدگان افزوده است.

به گفته او، در ماه‌های پایانی سال گذشته تعداد فاقد زمین ۱۳ هزار واحد بود که با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن این تعداد به ۱۰ هزار نفر رسید و با صدور اجازه ثبت‌نام و افزایش منابع مالی و پرداخت  برای مرحله سوم، رقم پذیرفته‌شدگان واجد شرایط به ۱۲ هزار واحد افزایش یافت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ اولیه پرداخت‌های طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، گفت: بیش از ۳۰ هزار  متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد هستند که واریز وجه انجام داده‌اند، از این تعداد برخی واحدها  به شکل مستقیم توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل و تحویل می‌شود.

حق‌شناس با یادآوری اینکه برنامه دولت برای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌ مسئولیت بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد است، گفت: ۱۳۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جزو برنامه‌ای است که دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن نهاده است. آنچه که می‌تواند مستعد شروع شدن باشد، این است که متقاضی ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده باشد و همچنین، زمین موردنیاز اجرای طرح برای افراد تأمین شده باشد.

او همچنین گفت: بنیاد مسکن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی که هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است، احداث واحدهای مسکونی شهری را با بهره مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری که برنامه هرساله است در سال گذشته احداث ۱۷ هزار واحد مسکن شهری را انجام داد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، بنیاد با متقاضیان وارد تعامل شده و بخشی از کار انجام شده است این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

او توضیح داد: احداث این بخش از واحدهای مسکونی شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره)، آورده متقاضیان و سایر شرکا تامین مالی شده و احداث می‌شود. 

کد خبر: ۸۳٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha