۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
اجرای فاز ٢ پالایشگاه گاز ایلام مطالبه اصلی مردم و مسئولان است
استاندار ایلام:

اجرای فاز ٢ پالایشگاه گاز ایلام مطالبه اصلی مردم و مسئولان است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام مطالبه اصلی مردم و مسئولان است، گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد نوذری صبح سه شنبه در نشست مشترک سه جانبه برای توسعه صنعت پتروشیمی ایلام در محل استانداری، خواستار رفع مسائل کارگری و مشکلات تعدیل نیروها در این حوزه شد و اظهار کرد: هدف ما در استان حمایت از سرمایه گذاران جهت ایجاد توسعه و اشتغال در استان است و از آنجا که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان سرمایه‌گذاری عظیمی شکل گرفته انتظار است در این خصوص به مسائل پیش روی این حوزه به ویژه در عدم شکل گیری تعدیل نیروها توجه بیش از پیش شود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی استقبال می کنیم، خواستار مشارکت دو هلدینگ بزرگ ایرانیان و خلیج فارس در احداث پترو پالایشگاه دهلران برای تبدیل نفت خام به محصولات الفین شد.

استاندار ایلام اظهار داشت: مشارکت در احداث اتیلن اکساید دره شهر، سرمایه گذاری در احداث صنایع پایین دستی در جوار پتروشیمی ایلام از دیگر خواسته های استان از دو هلدینگ خلیج فارس و ایرانیان است.

نوذری در ادامه خواستار شروع بکار ساخت فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام شد و تاکید کرد: شروع بکار فاز دو پالایشگاه با توجه به تولید گاز متان در استان و استفاده از این خوراک در طرح های متانول، فرمالایید، پلی استال و پنتااریتریتول و GTPP و ... حائز اهمیت بوده و می تواند نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال برای استان داشته باشد که این مهم بایست به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان در خصوص تسریع در انجام پارک پلی پروپیلن، سرمایه گذاری هلدینگ در احداث کارخانه پلی اتیلن سبک ٣٠٠ هزار تنی در جوار پتروشیمی دهلران و ... بحث و رایزنی کرد.

کد خبر: ۸۳٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha