۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
نوسازی ایستگاه‌های باران سنجی قزوین نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای قزوین:

نوسازی ایستگاه‌های باران سنجی قزوین نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است

قزوین- مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: نوسازی ایستگاه‌های باران سنجی در استان نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محمد یاریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده در دفتر مطالعات پایه منابع آبی استان و چالش های این حوزه اظهارداشت: در این بخش امور مربوط به آبهای سطحی و آب های زیرزمینی، تلفیق و بیلان، آزمایشگاه و بانک های اطلاعاتی مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای اندازه گیری سطح آب در استان ۶۲  ایستگاه باران سنج و ۱۳ ایستگاه تبخیر سطحی داریم که علاوه بر باران سنجی، وضعیت تغییرات اقلیمی را هم سنجش می کنیم.

سرقت تجهیزات ایستگاه‌های هیدرومتری
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در استان قزوین تعداد ۲۳ ایستگاه هیدرومتری آب سنجی داریم که برای اندازه گیری آبدهی رودخانه ها و پایش کیفی و پیشگیری از سیلاب ها و نیز پیش آگاهی، اطلاع رسانی لازم را انجام می دهیم.

یاریان یادآورشد: همه این ایستگاهها به صورت آنلاین فعالیت می کند و خوشبختانه در حال حاضر تعداد آنها کافی است اما تجهیزات باید به روز شود چون اگثر وسایل وارداتی است و به دلیل تحریم ها در تامین بخشی از آن مشکلاتی داریم.

وی گفت: از آنجا که ایستگاههای هیدرومتری در کنار رودخانه واقع شده، ساختمانها استهلاک زیادی دارد و باید مرمت شود و در کنار آن ارتقای سیستم مخابراتی از( ۳ جی) به (۴ جی) هم ضروری است.

نوسازی ایستگاه های باران سنجی قزوین سالانه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون  تومان اعتبار نیاز دارد
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای قزوین بیان کرد: سرقت تجهیزات ایستگاهها از دیگر چالش های ما در این عرصه است که باید برای آن تدبیر کرد.

یاریان اظهار داشت: نوسازی ایستگاههای باران سنجی آب های سطحی بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امسال از محل اعتبارات عمومی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای این کار پیش بینی شده و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای نگهداری، تاسیس و تجهیز هزینه خواهد شد تا بخشی از کارها انجام شد چون اعتبارات کافی نیست.

وی گفت: سالانه به طور میانگین برای نوسازی ایستگاهها به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که در خوشبینانه ترین حالت فقط نیمی از آن تامین می شود.

۱۶ ایستگاه برف سنجی در قزوین فعال شده است
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۱۶ ایستگاه برف سنجی هم فعال شده که این تعداد جوابگوی همه نیازها ما هست و با ارتباط ماهواره ای قادریم میزان ذخایر برفی در استان را اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: برای مدیریت ایستگاهها تعداد ۸۰ نفر متصدی داریم که قرائت و دیدبانی ایستگاهها را بر عهده دارند و سالانه ۲ میلیارد تومان برای آن هزینه می شود.

یاریان با بیان اینکه مهمترین چالش و دغدغه ما تامین اعتبار برای نوسازی ایستگاهها و تجهیزات آ «است و در کنار این کار باید بتوانیم آموزش ها را متناسب با تجهیزات به روز کنیم تا کارها تسریع شود، اظهار داشت: آنلاین کردن ایستگاه‌های تجهیز شده از دیگر اولویت های ما در سال جاری است.

کد خبر: ۸۳٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha