۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
اندازه بازار ابزارهای پوشیدنی پرداخت؛ ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱
با افزایش پرداختهای بدون تماس

اندازه بازار ابزارهای پوشیدنی پرداخت؛ ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱

با افزایش پرداختهای بدون تماس، اندازه بازار ابزارهای مختلف پوشیدنی در این حوزه هم بیشتر شده است به طوریکه انتطار میرود از ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۸۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ برسد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «پی ار نیوز وایر» در گزارشی نگاهی به بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی حوزه پرداخت اندخته است که در ادامه می توانید بخوانید: پیش بینی جهانی تا سال ۲۰۲۶، منتشر شده توسط MarketsandMarkets شرکت تحقیقاتی در حوزه بازار، حاکی از آن است که که اندازه بازار دستگاه پوشیدنی جهانی در حوزه پرداخت از ۴۳.۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۸۲.۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ وبا نرخ رشد مرکب سالانه ۱۳.۶ رشد کند؛ رشد بازار دستگاههای پوشیدنی پرداخت به دلیل افزایش پذیرش کارتهای بدون تماس و به دلیل وضعیت کووید ۱۹ است، همچنین بیشتر شدن تقاضای جدید برای پرداخت بدون تماس برای معاملات پرداخت امن و ایمن و پذیرش فزاینده فناوری NFC هم دور ازا نتظار نیست. به طوریکه فناوری NFC سهم بزرگتر بازار دستگاه های پرداخت پوشیدنی را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است.

فناوری ارتباطات میدان‌ نزدیک (NFC:near field communication) بزرگترین بازار در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. بیشتر دستگاه های پوشیدنی موجود در بازار امروز با فناوری NFC ادغام شده اند تا پرداخت های بدون تماس را تسهیل کنند. هنگامی که دستگاه پرداخت پوشیدنی و پذیرنده با یکدیگر تماس می گیرند، تراشه های NFC داده های رمزگذاری شده را برای تکمیل پرداخت تبادل می کنند. این فرآیند جریان سریع پرداخت را ایجاد می کند، که هم راحت و هم یکی از مطمئن ترین روش های پرداخت به شمارمیرود. به همین دلیل، پرداختهای مبتنی بر NFC، مانند Apple Pay، Google pay، LifeLock Wallet، MasterCard PayPass، Visa payWave و غیره، به سریعترین روش پرداخت مشتری تبدیل شده اند. از طرفی اپلیکیشن های فروشگاه های خرده فروشی و مواد غذایی بیشترین اندازه بازار دستگاه های پوشیدنی پوشیدنی را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند.

پیش بینی می شود فروشگاه های خرده فروشی و مواد غذایی بیشترین سهم را در بازار دستگاه های پرداخت پوشیدنی طی دوره پیش بینی داشته باشند. خرده فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی اغلب در مقایسه با سایر مراکز خرید توسط مشتریان بازدید می شوند. با شیوع مداوم بیماری همه گیر کووید ۱۹، مصرف کنندگان به دلیل ترس از شیوع بیماری به طور فزاینده ای از پول نقد دور می شوند. کارتهای اعتباری گزینه مناسبی هستند اما برای لمس فیزیکی سایر دستگاهها به کارتهای اعتباری نیاز دارند، از این رو مردم به سمت راه حلهای پرداخت بدون تماس مانند پرداختهای تلفن همراه (Apple Pay، Samsung Pay) یا راهکارهای tap-and-go(نزدیک کردن کارت یا گوشی به پذیرنده جهت پرداخت) گرایش پیدا می کنند.

طبق یک نظرسنجی جدید فدراسیون ملی خرده فروشی، ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان خرده فروشی نوعی پرداخت بدون لمس را در سال ۲۰۲۰ می پذیرند. علاوه بر این، با افزایش پذیرش خدمات پرداخت بدون تماس، استفاده از دستگاه های پرداخت پوشیدنی برای تسهیل پرداخت های بدون تماس نیز انتظار می رود که افزایش یابد. بنابراین پیش بینی میشود بازار فروشگاه های خرده فروشی و مواد غذایی در دوره پیش بینی با بالاترین نرخ رشد کند.

پیش بینی می شود که منطقه آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار دستگاه های پوشیدنی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ باشد و بیشترین سهم را در بازار دستگاه های پرداخت پوشیدنی در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است. این منطقه کشورهای پرجمعیتی را در خود جای داده است که نرخ بالای پذیرش لوازم الکترونیکی مصرفی را به خود اختصاص داده اند. تولیدکنندگان دستگاه های پوشیدنی به طور مداوم در حال نوآوری دستگاه های پوشیدنی خود هستند تا به یک مزیت رقابتی دست یابند. در حالی که چندین تولید کننده فناوری NFC را در دستگاه های پوشیدنی خود ادغام کرده اند تا قابلیت پرداخت را داشته باشند.

همچنین، افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال توسعه منطقه و همچنین بهبود سطح زندگی منجر به افزایش تقاضا برای دستگاه های پوشیدنی و افزایش محبوبیت پرداخت بدون تماس شده است. علاوه بر این، بازار دستگاه های پرداخت پوشیدنی در منطقه یاد شده تحت تأثیر همه گیر کووید ۱۹ است. جدا از تأثیر منفی همه گیری، باعث چرخش مثبت نیز شده است. روند همه گیری کووید ۱۹ روند رشد اقتصاد دیجیتال، به ویژه پرداخت های بدون تماس را تسریع کرده است.

بازیگران اصلی
برخی بازیگران اصلی این بازار شرکت اپل (ایالات متحده) شرکت سامسونگ الکترونیک (کره جنوبی)، شرکت Fitbit (ایالات متحده)، Garmin AB (سوئیس)، شرکت شیائومی (چین)، گوگل (ایالات متحده)، Barclays PLC (انگلستان)، VISA Inc (آمریکا)، PayPal Holding Inc. (آمریکا) و Mastercard، Inc. (آمریکا) برخی از بازیگران اصلی در بازار دستگاه های پرداخت پوشیدنی هستند.

کد خبر: ۸۳٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha